BasBQ
Beef en Steak

Update: Kamado gekocht! Nu nog vervoeren!

 
 

jokop

Pitmaster
Berichten
588
Goedenavond,

Na lang wikken en wegen heb ik gisteren een schriftelijke overeenkomst bereikt over de aankoop van een weinig gebruikte (Auplex) kamado XL die ik dit weekend kan ophalen.
Oorspronkelijk niet de bedoeling, omdat ik eerst mijn Webertafel wilde verkopen (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/marktplaats/te-koop-diy-webertafel-inclusief-weber-otp-47/) om wat meer ruimte in de schuur ?n in de portemonnee te krijgen. Maar goed, dit aanbod zag er gewoon uit voor een weinig gebruikte kamado.

Ook had ik dit weekend wat winst gemaakt met het op Ebay verhandelen van een partijtje peperdure fietskleding uit een faillissementshandel en heeft de bonus van de 'Dag van de leerkracht' inmiddels ook al een bestemming gekregen. Een tafel moet maar later gemaakt worden, om nog enigszins ruimte in de schuur te houden.

Anyway, zaterdag ophalen dus en daar zit een beetje een probleem. De eigenaar heeft niet meer de originele verpakking en ik vraag me eigenlijk af of de kamado, zonder onderstel fatsoenlijk in een auto te tillen is en of dit ?berhaupt past. Ik heb de beschikking over een driedeurs Citro?n C1 en kan een vijfdeurs auto lenen.
Moet daarbij zeggen dat de kamado zwaarder is dan mijn vrouw (met wie ik dat ding wil halen) en ik samen....  :-S
Waarschijnlijk toch maar een potige maat meenemen?  :-/ Dat is denk ik nog wel te regelen, maar een andere auto wordt lastiger.
Wil iemand zijn ervaringen delen met betrekking tot het vervoeren van een kamado?
Alvast bedankt.
 
Een potige maat meenemen en die vijfdeurs regelen :) dekens meenemen ter bescherming van het keramiek. Bij het in auto tillen alle keramieke onderdelen uit de kamado halen (let op dat de kamado niet achterover valt) Een persoon kan met z'n hand in de luchtschuif de ander aan de achterkant tillen. Bij voorkeur niet aan het scharnier, maar wat niet anders gaat, gaat niet anders ;)
 
Dank je Gerard. Deksel is dus niet te demonteren? Maar in de vijfdeurs zou ie dus wel op de achterbank passen?
 
Weinig nuttigs van mijn kant, maar...

jokop zei:
Moet daarbij zeggen dat de kamado zwaarder is dan mijn vrouw (met wie ik dat ding wil halen) en ik samen....  :-S

Hoe zwaar is zo'n ding dan?
Dat is met zo'n 80kg wel een keer klaar toch?
In een kofferbak, als je er met twee?n goed bij kunt is het nog te doen, maar in een driedeurs een zwaar gevaarte op de achterbank zien te krijgen....zal een uitdaging worden!
 
Ben bang dat ik hem niet goed vast kan zetten. Bovendien rijdt dat niet zo vlot  B-)

Heb ondertussen een Dacia Logan weten te regelen, dan moet het wel lukken!
dacia-logan-08.jpg
 
Als je het deksel en scharnier goed beschermd moet het wel kunnen. Ze breken niet zo maar. Zoals Gerard al aangeeft goed inpakken.
 
Hi Jokop,

Waar moet je hem ophalen en waar moet die bloempot naartoe?

gr. Erwin
 
eamesz zei:
Hi Jokop,

Waar moet je hem ophalen en waar moet die bloempot naartoe?

gr. Erwin

Ik kan hem ophalen in een dorpje net boven Haarlem en hij moet naar mijn huis in Emmen, aardig ritje dus.
 
Ligt je auto in ieder geval stevig op de weg met die wind :)
 
Haha, dat is een flinke jongen (ff gezocht op MP) om te versjouwen, succes  :D

Als jij de hoogste bieder bent heb je hem voor een mooie prijs kunnen scoren, gefeliciteerd!
 
Wel foto's maken h?  :D Anders is het slechts een mooi verhaal wat niet gebeurd is..
 
Helaas, kamado niet gekocht. Komen we na tweehonderd kilometer eindelijk op bestemming aan, valt mij gelijk op dat de kamado wat tegenviel qua afmeting. Ik had m'n rolmaat in de auto laten liggen, daarom toch eerst maar van dichtbij bekeken. Ding staat nog vol met as, bonnetjes zijn zoek.... :-S M'n maat zegt: 'Zal vast wel een XL zijn, je had het toch specifiek gevraagd?' en ik laat hem onderstaand mailverkeer zien:

'Het gaat dus om een 23 Inch voor de zekerheid?'

'Heb de doorsnede met een cm opgemeten en die is 54cm dus ja, 23 inch.
Wij gaan akkoord met je bod. Dit weekend ophalen is prima'

'Prima, het gaat dan toch om de binnenoppervlakte? De doorsnede van het rooster bedoel ik dan?'

'Ja, dat is de binnenoppervlakte.'


Tja, hij leek er niet erg veel verstand van te hebben, dus het zou zo maar kunnen dat hij zich had vergist omdat de buitenmaat wel 54 cm is. Maar toch, je weet dat iemand 400 km. moet rijden  X(

Heb hem maar bedankt voor de koffie en ben weg gegaan met de tip om de hoogste bieder hier wel van op de hoogte te brengen.
 
Jammer, maar goed, je hebt wel weer wat van het land gezien :)
 
Haha, bedankt hoor. Maar had er idd de smoor in. Maar ?425 voor een gebruikte large vond ik toch wel te veel.
Ach ja, boos worden op zo'n man heeft ook weinig zin en heb idd wat van het land gezien  :)
 
Das best triest dat ze je er wel voor laten rijden.
Zeker als je nog duidelijk om de maten vraagt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan