BasBQ
Beef en Steak

Turkey

 
 
 
 

Alabama

Kooltjesharker
Berichten
206
Ik wou deze vorige maand maken ivm mij topic voor de foto wedstrijd. Nu een paar weken te laat... maar toch nog lekker :)

Een kleine 4kg vogel van Beef en Steak.

Dry brined met zout (nacht ervoor). Wet rubbed. Injected. And then a little magic dust with a nod to Mr Soo  ;)







Dan een gravy pan er onder gezet
[URL=http://s213.photobucket.com/user/pista_rmw/media/forum%20pictures/20131215_125242.jpg.html]

20131215_151123.jpg
[/URL]


Ondertussen een pan rozmarijn aardapelen en okra en tomatoes klaar gemaakt


En een toetje (van perzik, havermeel, bruinsuiker, bloem en boter)


Na een uurtje even zijn schoenen uit trekken


En Ta-Da!




 
Super vogel!! =D>
 
das nie verkeerd!
 
Super vogeltje! Neem aan dat deze erg lekker was?
Moet hier ook nog maar eens zo'n maxi-kip gaan maken :)
 
Hij is super lekker. En ook nog makkelijk te maken. Eigenlijk, om indruk te maken kan je beter deze maken (veel sneller) dan pulled pork bvb en het ziet er goed uit op tafel.
 
Mooi! Thanks voor de foto's! Ik heb nog nooit een kalkoen gedaan en heb voor dit jaar beloofd dit voor de Kerst te gaan fixen... :-\
Dit helpt me op weg :))
 
Een hele kalkoen is geweldig :) mooi gedaan!
 
Mooie klokklok hoor
 
zier er fantastisch uit
 
Mooi vogeltje zeg. Bijgerecht en toetje ook erg leuk! Da's weer eens wat anders dan de tutti frutti, puree en de Viennetta na :)
 
Ziet er super uit, de okra wil ik ook wel eens proberen.
 
Mooie kalkoen en bijgerechten en goeie foto's.Wat voor temparatuur heb je aangehouden voor je barbeque en in
hoeveel uur was hij gaar.
 
Hendrik Willem zei:
Mooie kalkoen en bijgerechten en goeie foto's.Wat voor temparatuur heb je aangehouden voor je barbeque en in
hoeveel uur was hij gaar.


325F in de smoker -maar eerlijk was het vaak tussen 300-325. Het WSM is soms moeilijk op hoger temps te houden.
Ik kook niet op tijd maar temperature, maar ik gok rond na 3 uur was het klaar.

Volgende keer in de Primo Gerard  ;)  maar eerst heb ik een brisket erop te liggen donderdag.
 
Wat heb je trouwens met de " Tang " gedaan?? :-/
is dat die magic dust ?? :-/
Hoe en waarin heb je het verwerkt?? :-/
 
Frits zei:
Ziet er super ui, de okra wil ik ook wel eens proberen.

moet je doen! Kan heel makkelijk en ik vind het heerlijk. Okra gesneden, tomaten blokjes, 1 tablespoon citroen sap en zout en pepper. Laag temperature laten suderen tot de okra zacht wordt.
We hebben door mijn jeugd altijd een eigen groente tuin? (vegetable garden in our yard) gehad, en my oma had er ook een. Dus zomers hadden we een overvloed aan lekker vers tomaten, okra, groene bonen, squash, etc. Was er veel okra gegeten (fried, boiled and with tomatoes). 


 
MarBQ zei:
Wat heb je trouwens met de " Tang " gedaan?? :-/
is dat die magic dust ?? :-/
Hoe en waarin heb je het verwerkt?? :-/

Ik heb de Tang als laatst er (heel lichtjes) over heen gedaan. Het is een manier om de kleur mooi te krigen. Sorry, geen foto van die stap.
Als je de competition chicken rub van Harry Soo ken, het zit er ook in verwerkt.

Kan je hier alles vinden:
http://www.slapyodaddybbq.com/2011/11/many-of-my-bbq-students-have-asked-me-for-my-gobbler-recipe-so-ive-finally-written-it-down-let-me-know-how-the-recipe-works-for-you-and-send-me-pics-if-you-can-enjoy/

 
Nice, ben niet zo van de "big birds" maar twijfel nu  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan