BasBQ
Beef en Steak

Trekken en rollen

 

Josser

Stoker
Berichten
281
Één tijdje terug had een kameraad gehoord dat ik pulled pork bitterballen had gemaakt en vroeg of ik er voor de feestdagen ook wat voor hem kon maken. Geen probleem, maar gezien de hoeveelheid basis werk, maak je er natuurlijk geen 10. Dus wat extra gemaakt en aan wat andere vrienden uitgedeeld (we hebben zelf geen friteuse 😏). Als extra had ik telkens de basis pp die ik had gemaakt, als proevertje mee gegeven. Iets later kreeg ik de vraag of ik ook op bestelling wou maken. Voor vrienden doe je dat zonder twijfelen natuurlijk. Uiteindelijk was het toch een stevige bestelling (pakweg 2 kg pp en 150 pp bitterballen).

We zijn gestart met 7kg spierring en geëindigd op 4.3 kg pulled pork. Daarvan zijn er 1.6kg gebruikt voor een totaal van 177 bitterballen te maken die een totaalgewicht hadden van 4.7kg.

De run van de pulled pork was een stevige, maar het resultaat was een van de sappigste stukken die ik ooit heb gemaakt (het shredden ging volledig met de hand!)

Genoeg gezeverd. Tijd voor beeldmateriaal!

De pulled pork :

IMG_20210206_155648.jpg


IMG_20210207_150715.jpg


IMG_20210207_153756.jpg


Super leuk om zo te (kunnen) shredden!
IMG_20210207_190802.jpg


Zo 2 kommen vol. Kan je wel wat mee...

IMG_20210207_192124.jpg


Voorbereiding van de bitterballen:

IMG_20210207_213650.jpg


De eerste is een feit!

IMG_20210208_202409.jpg


En zo zien 177 bitterballen er uit 😄

IMG_20210209_124804.jpg
 
Lekker bezig geweest
Geen spierpijn van het rollen? 😉
 
zo hé wat gaaf !! dit ga ik ook een keer proberen ! is het heel moeilijk ?
 
zo hé wat gaaf !! dit ga ik ook een keer proberen ! is het heel moeilijk ?
Op zich niet. Bij het maken van de roux is het soms wat uitkijken, maar niks spectaculair.
Aantal zaken die we zeker meenemen:
- gebruik echte roomboter en geen margarine voor een vollere smaak
- slagroom lichtjes opkloppen en niet helemaal
- gerookt paprikapoeder maakt echt het verschil
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
zo dat ziet er prima uit. En die bitterballen!!! Heb geen friteuse meer, maar zouden deze ook in een airfryer kunnen?
 
zo dat ziet er prima uit. En die bitterballen!!! Heb geen friteuse meer, maar zouden deze ook in een airfryer kunnen?
Wij hebben ook geen friteuse meer, dus ik ben naar dat antwoord op zoek gegaan. Voordat je die in de oven of air fryer kan gebruiken, zouden die in de fabriek al eens kort gefrituurd worden. Vandaar dat er specifieke voor oven en airfryer zijn.
Ik zou het in principe eens kunnen testen, maar de oven versies van de merken vind ik al minder lekker, dus ik zou het wat zonde vinden om er niet de optimale smaak uit te halen.
 
177😳?? Wauw mooi project zo.
ik ben zo benieuwd....
Oh en nu the way ik heb wel een frituurpan😉
 
respect 👊

waarschijnlijk gaan de bestellingen niet minder worden. Je kan wel een winkeltje beginnen :)
 
ja zeg dit is een heel mooi project, ademloos zitten lezen en de foto´s zeggen alles, maar ook nieuwsgierig en ja hier is ook een frituurpan hahahahaah wil wel proefkonijn zijn ;) (y)(y)(y)
 
Heel gaaf dit! 177 stuks, daar ben je wel even zoet mee! Geweldige run👌🏼 Zou graag een balletje proeven
 
Zo wat ziet dat er weer gaaf uit! 🤩 Telkens als ik dit soort projecten voorbij zie komen loopt het water mij in de mond! Het ziet er direct ook zo professioneel uit in die gemarkeerde zakjes! 😁👍

Ik zou het zelf graag ook eens maken, maar het lijkt mij best een ingewikkeld proces? Binnenkort maar eens serieus opzoek naar een duidelijk recept.🤗
 
Lekker man, maar dat is wel ècht serieus hard werken geweest!
 
Heel mooi gemaakt, heel veel mensen mee verblijd zo te zien.
 
Zo wat ziet dat er weer gaaf uit! 🤩 Telkens als ik dit soort projecten voorbij zie komen loopt het water mij in de mond! Het ziet er direct ook zo professioneel uit in die gemarkeerde zakjes! 😁👍

Ik zou het zelf graag ook eens maken, maar het lijkt mij best een ingewikkeld proces? Binnenkort maar eens serieus opzoek naar een duidelijk recept.🤗
Het process is niet heel moeilijk. Wel redelijk arbeidsintensief. Daarom dat we er liever ineens een hoop maken. Recept van noskos kan je hier vinden
 
Dat is nog eens productie draaien :cool:
Ziet er iig erg lekker uit. Toch tijd dat je een vetpan gaat kopen. Je moet je waar ook zelf proeven hey. Zo hou je iig wel een boel vrienden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan