BasBQ
Beef en Steak

Tootsie style Wings

 
 
 

BoersmaMS

Stoker
Berichten
454
Ik was een tijdje terug aardig onder de indruk van deze techniek:

Ik was benieuwd of ik met mijn Summit deze techniek kon toepassen. Gelijk maar kijken of het met vleugeltjes kan.

Eerst in de rub zetten

1631462631391.jpeg


Daarna de bbq opgestart met gelijk even kijken of ik een verhoging op het rooster kon bouwen.
Ik heb ooit een grill, (zwarte schaal met dun roostertje) voor € 5,- gekocht voor de schaal die dient als lekbak.

1631462950802.jpeg


1631463027982.jpeg


Dit creëerde een afstand tussen het onderste kolenrooster en bovenste roostertje van dik een halve meter.
Bij een temp van 110 graden (en daar was de summit snel op zonder platesetter) de kip direkt boven het vuur

1631463334147.jpeg

Toen na een half uur het vocht in de kolen begon te druppen was ik om! Alleen die geur al, 👌

1631463461150.jpeg


Na een paar keer draaien en 1,5 uur later dan het eind resultaat: Heerlijk met Alabama white saus

1631463662157.jpeg



Zeker de moeite waard om deze techniek een keer te proberen met een kamado (style) bbq.
Omdat het deze maand International Chicken Wing Month! Is deze ook maar ingediend!

Bedankt voor het kijken
Groet Marten
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de inspiratie! Is het velletje wel knapperig geworden of is de temperatuur daarvoor te laag?
 
Marten dit is een hele leuke bijdrage. Mooi om te zien dat je geprobeerd hebt om zoveel mogelijk ruimte tussen kollen en je vlees te krijgen.
 
Bedankt voor de inspiratie! Is het velletje wel knapperig geworden of is de temperatuur daarvoor te laag?
Goeie vraag, ik heb al eens 2 kippenbouten low&slow indirect geprobeerd om te kijken of dat wilde maar toen was het vel nogal rubberig geworden ik vond het toen ook mislukt om die reden! Omdat deze methode nog wel direct is was het velletje veel beter. Ik wil in de toekomst nog wel eens een Vortex proberen. Een super krokant velletje als uit de frituur moet alleen dan lukken
 
Marten dit is een hele leuke bijdrage. Mooi om te zien dat je geprobeerd hebt om zoveel mogelijk ruimte tussen kollen en je vlees te krijgen.
Dankjewel Frits. Ik denk ook echt dat anderen dit moeten gaan proberen. Het effect is echt verrassend
 
Goeie vraag, ik heb al eens 2 kippenbouten low&slow indirect geprobeerd om te kijken of dat wilde maar toen was het vel nogal rubberig geworden ik vond het toen ook mislukt om die reden! Omdat deze methode nog wel direct is was het velletje veel beter. Ik wil in de toekomst nog wel eens een Vortex proberen. Een super krokant velletje als uit de frituur moet alleen dan lukken
Ben benieuwd! Laat het vooral even weten. De methode met een Vortex staat hier ook nog op het lijstje.
 
Lekker(2X) creatief bezig geweest
Had wel mee willen dippen
 
Heerlijk die vleugels. Tijdens jacht weekendjes maken we vaak vleugels op de Zwenkgrill op open vuur. Ook een beetje dit effect. Dat zal smullen geweest zijn iig
 
Terug
Bovenaan Onderaan