BasBQ
Beef en Steak

Tomapork en gegrilde groenten

 

MrMatti

Kooltjesharker
Berichten
236
Vandaag 2 tomaporkjes gemaakt. Waren ingevroren vacuüm verpakte waarbij de al los kwam van t bot bij ontdooien en en ontdoen van zijn plastic jasje. Deze maar met slagerstouw gebonden.
Omdat ze gepekeld waren een rubje zonder zout gemaakt. Paprikapoeder, gerookte paprikapoeder, knoflookpoeder, uienpoeder, mosterdpoeder, currypoeder en snufje chilipoeder.
Indirect naar 58gr gebracht daarna in folie en handdoek in koelbox laten rusten.
KJ opgestookt naar +/-220 en groentjes gegrild. Daarna de tomaporkjes afgegrild.
Frietje uit de luchtfrituur er bij en weer gegeten.

Fijne avond nog!
7a6718ad13788fbab0500cbf6f09f892.jpg
524b798d48def6301ee28e30b8285f74.jpg
d59b12fabbef07dd74f621e3aac1cc47.jpg
7789ad72d16d046ed466e03350afc491.jpg
6b5601dd1c002a4b1bbc802d491025cc.jpg
 
Lekker hoor ,schuif maar door 😋
 
Dat ziet er erg lekker uit.

Is dat gegrilde courgette als groentje?
 
Mooie stuken vlees, en je bordje netjes op gemaakt. Dat ziet er top uit. Moet smullen geweest zijn.

Ik bind dit soort stukken vlees altijd op. Maar begin dan met binden bij het bot en ga dan onderdoor. Zo maak je het stukje vlees ook gelijk iets dikker en ronder. Komt het egaal garen ten goeden. En het botje blijft aan het vlees zitten.
 
Mooie stuken vlees, en je bordje netjes op gemaakt. Dat ziet er top uit. Moet smullen geweest zijn.

Ik bind dit soort stukken vlees altijd op. Maar begin dan met binden bij het bot en ga dan onderdoor. Zo maak je het stukje vlees ook gelijk iets dikker en ronder. Komt het egaal garen ten goeden. En het botje blijft aan het vlees zitten.
Bedankt voor de tip Bram! Heb je andere okk de ervaring dat het evt na het garen nog uit elkaar valt of doe je dit vooral m.b.t. de gelijkmatige garing?
 
Bedankt voor de tip Bram! Heb je andere okk de ervaring dat het evt na het garen nog uit elkaar valt of doe je dit vooral m.b.t. de gelijkmatige garing?
Ik doe het voor beiden. Vaak zit er tussen het bot en de steak wat laagjes vet. Deze smelten en maken dat je botje los komt. Of het vlies laat los tijdens garen. Door op te binden blijft het bij elkaar. En de vorm blijft ook mooier. En doordat de vorm egaal is gaart alles gelijkmatiger. Dus eigenlijk allemaal plussen. Tijdens het grillen fikat bij mij wel eens een touwtje weg. Maar dan valt niet gelijk alles uiteen. Hierbij een linkje van Guga, de steak koning uit de USA. Hier zie je hoe dat opbinden gaat —> Guga Tomahawk
 
hatseflats. beter wordt het niet.
heelijk bordje eten zeg.
top
 
Die tomapork ziet er echt zeer sappig en smakelijk uit. Lekker hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan