BasBQ
Beef en Steak

Tomahawk revers sear........ FAILURE!!!

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.838
Bij de Makro in België had ik een leuke tomahawk gescoord. Normaal vind ik er te veel bot aan zitten en mijn inziens zonde om hier voor te betalen, maar deze viel mee.
4fd54b5be5d0e3efcf3ab2d157e43902.jpg
d7fcae29a8b6421209a91fe965cbf553.jpg


Enkel wat peper en zout gebruikt, waarna het met 110 graden op de Q mocht.
38236fecd2d954611bffe1c4fb960fb0.jpg


Ongeveer 2 uur later met 45 graden kern was het tijd voor het afgrillen.
20200726_184906.jpg
20200726_185012.jpg


10 minuten laten rusten en daarna het bord opmaken.
20200726_193928.jpg

Een dag eerder had ik al wat amandelen gerookt voor bij de salade. Nog een paar gepofte aardappelen er bij.... Eh voilà...
20200726_194237.jpg




Het vlees was echt heerlijk, maar waar zit dan die failure....
20200726_195706.jpg


Dikke hompen vet met een taai vlies er om heen. Dat door de hele steak.
Sorry, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Om het vet heen gesneden was het heerlijk, maar je houdt niet super veel over.
In een restaurant had ik het terug naar de kok gesmeten. Voor mij de laatste keer om hier zoiets te halen.
Liever iets meer betalen voor betere kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie de failure niet echt eerlijk gezegd. Hij ziet er namelijk heerlijk uit.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ik zie de failure niet echt eerlijk gezegd. Hij ziet er namelijk heerlijk uit.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Je was te snel. Talpatalk vond dat ik het maximum aan te plaatsen foto's had bereikt. Moest overschakelen naar de website .
 
Hm smaken verschillen zeker, ik vind dat vet juist fantastisch altijd. Misschien volgende keer de dikke vetkap kruislings insnijden en ook goed searen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Hm smaken verschillen zeker, ik vind dat vet juist fantastisch altijd. Misschien volgende keer de dikke vetkap kruislings insnijden en ook goed searen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Normaal vind ik dat ook echt fantastisch en die vetkap was zeker het probleem niet.
Ik ben echt een ribeye liefhebber, maar dit was too much.
Het was taai, dik en er liep nog een vlies/zeem door..
 
Nee dat klinkt niet super inderdaad. Maar is dat niet een beetje de eigenschap van den tomahawk? Ik zag pas dat pitmasterX er ook geen fan van was omdat het altijd wel wat taai is vanwege de richting van de vezels.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Nee dat klinkt niet super inderdaad. Maar is dat niet een beetje de eigenschap van den tomahawk? Ik zag pas dat pitmasterX er ook geen fan van was omdat het altijd wel wat taai is vanwege de richting van de vezels.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Dat wordt toch hetzelfde gesneden als een ribeye of cote de boeuf? Zal de slager op het werk eens vragen..
 
Het lijkt idd wel enorm veel vet. Zelf hou ik niet zo van puur vet eten. Dus zo eentje gaat op resto ook terug. Thuis snij ik er het vet op het bord er vanaf.

Zelf heb ik er 2 van Witblauw liggen. Is vetarm ras en ben dus benieuwd. Ik kan het tegenovergestelde aan de hand hebben.
 
Wat jammer dat het tegenviel.
BTW zie ik het goed dat je geen platesetter/ heatdeflector in je kamado gebruikt?
 
Wat jammer dat het tegenviel.
BTW zie ik het goed dat je geen platesetter/ heatdeflector in je kamado gebruikt?
Jawel hoor, op de 1e foto op de Q ligt de platesetter er in met daarop een lekbak met wat zand er in.

Daarna er af gehaald voor het grillen
 
Ah vandaar de verwarring.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Van waar in België zijt ge?
Want ge hebt in Kampenhout, Beringen en Beerse Carmans-Van Zon liggen. Groothandel waar ge ook als particulier terecht kunt. Ik ga binnenkort eens kijken in Kampenhout.
 
Met de bereiding niks mis, alleen het vlees kan beter... komt goed!
 
Van waar in België zijt ge?
Want ge hebt in Kampenhout, Beringen en Beerse Carmans-Van Zon liggen. Groothandel waar ge ook als particulier terecht kunt. Ik ga binnenkort eens kijken in Kampenhout.
Woon in Breda, maar werk in Antwerpen.
Koop normaal mijm vlees bij de Hanos. Omdat boodschappen doen in België niet interessant is, kom ik af en toe bij de Makro om daar mijn maaltijdcheques uit te geven.
 
Kijk eens bij Beimer meat.. 15€ voor een tomahawk van goede kwaliteit..

Maar ben het eens dat je soms taaie stukken tegenkomt.. dat heb ook bij ribeye (zelfde vlees zonder bot) en ook in restaurants. Zijn vaak pezige stukken.. geen idee waarom de ene keer wel en andere keer niet..

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
tja, das balen man. Maar als je nooit eens wat probeert.......
op foto 7 zie je de zeen zitten, precies door het midden.

volgende keer ff de schade inhalen met een mooi stuk vlees, gewoon om jezelf te troosten :cool:
 
Kijk eens bij Beimer meat.. 15€ voor een tomahawk van goede kwaliteit..

Maar ben het eens dat je soms taaie stukken tegenkomt.. dat heb ook bij ribeye (zelfde vlees zonder bot) en ook in restaurants. Zijn vaak pezige stukken.. geen idee waarom de ene keer wel en andere keer niet..

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Ik denk dat het meestal aan de kwaliteit ligt.
Niet om voor eigen parochie te preken, maar met vlees van de Hanos heb ik dit nog niet gehad. Al blijven het natuurlijk dieren.

Ik ben een beetje terughouden voor een prijsstunter als Beimer. Wat voor kwaliteit krijg je dan, of wie heeft dan de prijs betaald?
tja, das balen man. Maar als je nooit eens wat probeert.......
op foto 7 zie je de zeen zitten, precies door het midden.

volgende keer ff de schade inhalen met een mooi stuk vlees, gewoon om jezelf te troosten :cool:
Haha, ga ik zeker doen.
Even kijken waarmee.
Ik heb er een stuk uitgesneden om het vet heen en dat smaakte echt geweldig.
 
Op foto lijkt het wel een best stuk vlees broer. Zonde dat het zo vet is en veel zeen bevat. Gelukkig zaten er genoeg smaakvolle stukken tussen.

Ik denk dat de BBQ hype rond dit soort vlees maakt dat ze alles tot hype vlees versneden wordt. Je koopt nu zelf bij de Lidl wagyu steaks. Of allerhande Amerikaans benaamde stukken vlees in de super. Iedereen wil er een graantje van mee pikken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan