BasBQ
Beef en Steak

ToDo inkorten: Bavette rollade

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.089
Beste bbq collega's

Enige tijd geleden kwam op dit forum enkele keren een bavette rollade voorbij. Een leuk idee om een bavette eens op een andere manier te bereiden.
Dus een bavette gescoord en wat recepten doorgelezen. Het volgende heb ik gehanteerd:
Bavette gevlinderd en ingesmeerd met truffelsalsa, bestrooid met een beetje verse rijm, zout, peper en knoflookpoeder.
Vervolgens belegd met kleingesneden lente-ui, kastanje champies, spaans pepertje welke eerst in een pannetje is aangezet.
Het hele zaakje opgerold en een knoopcursus aan dochterlief gegeven. Ze pikte het meteen op 💪 😁
Toen ff een paar uurtjes terug in de koelkast, gewikkeld in de folie.

Toen was het tijd om de q aan te steken, spitje erop, temp rond 150 gehouden en een blokje hickory, alles tot een kern van ca 45 gr.
Na een uurtje of zo (tijd niet exact bijgehouden) en een paar biertjes omdat je nu eenmaal moet hydrateren met dit weer was tie klaar.

Wat was het weer lekker.

De pic's:

DSC_1922.JPG


DSC_1923.JPG


DSC_1924.JPG


DSC_1925.JPG


DSC_1926.JPG


DSC_1927.JPG


DSC_1928.JPG


DSC_1929.JPG


DSC_1930.JPG


DSC_1931.JPG


DSC_1932.JPG


We hebben weer heerlijk gegeten

Dank voor het kijken
Rick
 
Mooi werk. Smakelijk
 
Heilige poep, die gaat op m'n bbqucket list!

Moet de rollade aan het spit? Of kan ie ook gewoon op het rooster?
 
Laatst bewerkt:
Topper dit mooie gerecht. Waar haal jij je bavette vandaan. De prijs spreekt mijn aan.
 
Ik heb het nog nooit gemaakt, maar is een bavette altijd zo dun? Of maakt het verschil tussen maan of vink?

Want ga het mee bestellen de volgende keer bij de boer, maar vraag me af of ik dan een dikte moet vragen, of dat hij sowizo al dun is.

Of sla je hem nog plat?
 
Wat een geweldige reportage! Blijf zo doorgaan jij zet andere aan tot mooie gerechten.....
 
Voila, nog geen antwoord gehad hier, maar heb toch maar een bestelling doorgegeven aan de boer. Gewoon van elk type bavette eentje genomen en zal wel zien wat er in de verpakking zit :ROFLMAO:
Is hij te dik, dan gaat hij zo op het rooster, als hij lekker dun is, gaan we rollen.
 
Voila, nog geen antwoord gehad hier, maar heb toch maar een bestelling doorgegeven aan de boer. Gewoon van elk type bavette eentje genomen en zal wel zien wat er in de verpakking zit :ROFLMAO:
Is hij te dik, dan gaat hij zo op het rooster, als hij lekker dun is, gaan we rollen.
Je kunt het vlinderen het vlees. Vandaar is deze ook zo dun. :)
 
Heilige poep, die gaat op m'n bbqucket list!

Moet de rollade aan het spit? Of kan ie ook gewoon op het rooster?
spit is niet nodig. op het rooster kan ook. daar weet @Bram alles van 😁 . Mede op zijn recept mijn verhaal gebaseerd
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ik heb het nog nooit gemaakt, maar is een bavette altijd zo dun? Of maakt het verschil tussen maan of vink?

Want ga het mee bestellen de volgende keer bij de boer, maar vraag me af of ik dan een dikte moet vragen, of dat hij sowizo al dun is.

Of sla je hem nog plat?
Wat hierboven aangegeven wordt, vlinderen. Dat is het vlees nogmaals "splitsen" met een scherp mes zodat je het kan openslaan. Zoek maar eens op youtube. Zal vast een filmpje over zijn
Platslaan doe ik eigenlijk nooit.
 
@Captain en @Ridevi71 bedankt. Het fenomeen vlinderen kende ik nog niet. Ik ga kijken wat ik krijg.
Ook geen idee wat de verschillen tussen beide bavetten gaat zijn. Daarom dat ik ze beide eens besteld heb. Ik heb me weer lekker laten gaan.

Dan gaat dat fileermes dan goed van pas komen.

Thanx.
 
Geweldig Rick, maar een kern van 45 gr.C. is dat niet te koud? ik hou voor bloody 50 gr. C. aan.
Je kunt er ook pinwheels van maken. ;) Dus niks je ToDo inkorten😂

 
Het ziet er in ieder geval top uit :)
 
Geweldig Rick, maar een kern van 45 gr.C. is dat niet te koud? ik hou voor bloody 50 gr. C. aan.
Je kunt er ook pinwheels van maken. ;) Dus niks je ToDo inkorten😂

Hij had inderdaad iets langer gemogen, maar ik dacht, nog even laten rusten met het (warme) spit erin, dan gaart nog wel even door.
Volgende keer ga ik idd iets hoger zitten

En bedankt voor de reminder van die pinwheels. Zo krijg ik nooit die ToDo afgevinkt 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan