BasBQ
Beef en Steak

Tips Dutch Oven

 
 

Maarten215

Vuurmaker
Berichten
80
Beste Genootschappers,

Ik ben een ontzettende liefhebber van stoofvlees. Dit maak ik graag in de keuken op het fornuis enof oven.

nu wil ik dit graag op mijn masterbuilt doen. Echter wil ik hier niet de stoofpan van binnen voor gebruiken.

hebben jullie tips en adviezen mbt de dutch oven en de aanschaf hiervan (welke type).

Groetjes maarten
 
Tja, ik vind The Windmill gewoon een mooi merk. Ik zou eens bij ze langsrijden in Lunteren.
Koop vooral niet een pan op pootjes; met jou meat-count heb je natuurlijk de 3,5ltr versie nodig!


1606168601351.jpeg
 
Ik ben persoonlijk wel heel erg te spreken van de Petromax. Voordeel daar van vind ik dat de deksel plat van binnen is. En dus als pan te gebruiken.
Ook de opening voor dampafvoer, als de deksel in de juiste positie ligt ten minste.



Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
 
Ik ben persoonlijk wel heel erg te spreken van de Petromax. Voordeel daar van vind ik dat de deksel plat van binnen is. En dus als pan te gebruiken.
Ook de opening voor dampafvoer, als de deksel in de juiste positie ligt ten minste.



Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Fijnom te hoten, want heb gisteren vernomen dat er een Petromax 9ft onderweg is voor mijn verjaardag.
 
Ik ben persoonlijk wel heel erg te spreken van de Petromax. Voordeel daar van vind ik dat de deksel plat van binnen is. En dus als pan te gebruiken.
Ook de opening voor dampafvoer, als de deksel in de juiste positie ligt ten minste.



Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
Dankjewel voor je reactie. Ik zit direct effe te zoeken op Google. Ik zie dat de pan pootjes heeft. Is dat niet vervellend, wanneer je de pan plaatst op je rooster?
 
Als je alvast wil oefenen kan elke stoofpan uit de keuken zo op het rooster. Ik ben erg blij met petromax op pootjes daaronder gebruik ik losse blokjes ecobrasa buiten of in mijn bge gaat er zo'n rvs kruis van V&R onder.
 
Ik ben persoonlijk wel heel erg te spreken van de Petromax. Voordeel daar van vind ik dat de deksel plat van binnen is. En dus als pan te gebruiken.
Ook de opening voor dampafvoer, als de deksel in de juiste positie ligt ten minste.

Hier ook fan van Petromax zeker na een kapot deksel dat volledig kostenloos super snel vervangen is.

Het gaat kan je ook gebruiken om de therometer door te stoppen.

Dankjewel voor je reactie. Ik zit direct effe te zoeken op Google. Ik zie dat de pan pootjes heeft. Is dat niet vervellend, wanneer je de pan plaatst op je rooster?

Best de DO zonder voetjes nemen maar de deksels hebben inderdaad altijd voetjes want je zit met het handvat.
Voor op het rooster te zetten is het inderdaad iets minder makkelijk maar ik heb tot nu toe altijd een stand gevonden dat hij stabiel staat.
 
Als je alvast wil oefenen kan elke stoofpan uit de keuken zo op het rooster. Ik ben erg blij met petromax op pootjes daaronder gebruik ik losse blokjes ecobrasa buiten of in mijn bge gaat er zo'n rvs kruis van V&R onder.

Haha ik heb beiden maar nog niet deze link gemaakt.. Handig! :)
 
Petromax kun je ook zonder pootjes kopen.
Anders afslijpen en goed behandelen.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
 
Zelf sinds kort een petromax. De ft4,5. Flinke pan waarmee ik voor 6 man kan koken. Gebruik hem inmiddels zelf binnen op het fornuis
 
Zelf sinds kort een petromax. De ft4,5. Flinke pan waarmee ik voor 6 man kan koken. Gebruik hem inmiddels zelf binnen op het fornuis

Mijn vrouw wilde mij het cadeau doen en ze heeft meteen de 9ft besteld. Hopelijk is dat niet te groot :oops:

We zijn wel maar met 3, maar bedoeling is als we hem gebruiken, daar toch een serieuze portie in gemaakt wordt.
 
Mijn vrouw wilde mij het cadeau doen en ze heeft meteen de 9ft besteld. Hopelijk is dat niet te groot :oops:

We zijn wel maar met 3, maar bedoeling is als we hem gebruiken, daar toch een serieuze portie in gemaakt wordt.
Grote porties moet wel lukken haha, de ft9 is volgens mij 8 liter inhoud. Dan kun je voor 16 man soep maken
 
De 9 is de verhoogde 6.
De 6 is voor 3mensen al ruim voldoende. ;-)

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
 
Grote porties moet wel lukken haha, de ft9 is volgens mij 8 liter inhoud. Dan kun je voor 16 man soep maken

Oeps, dan is hij mss een beetje te groot?
Ik ben altijd van principe dat iets te klein kan zijn, maar nooit te groot. Maar in dit verhaal zou dat mss eens anders kunnen zijn :D
 
In een grote pan kun je ook voor 3 man koken ;)

Geen idee eigenlijk. Mss dat het bodemoppervlak te groot is waardoor het sneller aanbrandt of zo? Ik heb totaal geen ervaring met zulke zaken. Nog nooit een stoofpotje gemaakt. Tot nu toe vooral de grote lappen vlees.

Maar het zal wel los lopen.
 
Geen idee eigenlijk. Mss dat het bodemoppervlak te groot is waardoor het sneller aanbrandt of zo? Ik heb totaal geen ervaring met zulke zaken. Nog nooit een stoofpotje gemaakt. Tot nu toe vooral de grote lappen vlees.

Maar het zal wel los lopen.
Ik denk dat hij ook wat groot is.
Heb recentelijk de ft 4.5 gekocht en deze is voor 6 pers. voldoende.
 
Tja, ik vind The Windmill gewoon een mooi merk. Ik zou eens bij ze langsrijden in Lunteren.
Koop vooral niet een pan op pootjes; met jou meat-count heb je natuurlijk de 3,5ltr versie nodig!


Bekijk bijlage 12233
Met die windmill ketels is niets mis. Ik heb zelf de medium (2,5 ltr) en een petromax ft4.5.
Voor een soofpotje voor 2 á 3 man is de wimdmill al voldoende.
Succes met keuzes maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat hij ook wat groot is.
Heb recentelijk de ft 4.5 gekocht en deze is voor 6 pers. voldoende.
Als ik al eens iets ermee ga maken is dat meestal tussen de 10 en 15 personen als je de kids mee telt. Maar als ik het zo hoor gaat er volgend jaar nog een kleiner modelletje moeten komen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan