BasBQ
Beef en Steak

Tijdelijk alternatief voor plate setter

 

detim

Sprokkelaar
Berichten
46
Ik heb inmiddels mijn eerste kolengestookte barbecue, een 14" mini kamado. Wil hiermee graag low & slow bereidingen mee gaan doen, te beginnen met ribs. Maar de bestelde plate setter is momenteel niet leverbaar en komt met een beetje pech pas na de zomer....

Mijn vraag aan jullie is nu dus wat jullie mij adviseren. Zijn bepaalde bereidingen op een bepaalde manier te doen zonder plate setter? En zijn er wellicht tijdelijke alternatieven mogelijk? Zou een aluminium bakje bijvoorbeeld iets doen? Zou het beter zijn om te knutselen met aluminiumfolie (en waarop te letten)?

Ik hoor graag van jullie, hoop snel van de kamado te kunnen genieten!
 
Even googlen op iets van DIY heat deflector / plate setter. Voldoende alternatieven :)
 
Bedankt, ga ik doen! Aluminium folie/bakje is dus geen goede optie?

Slechte ervaring met aluminium boven direct vuur (denkend aan de rook envelop) willen nog wel eens weg smelten. šŸ¤”
 
Ik heb inmiddels mijn eerste kolengestookte barbecue, een 14" mini kamado. Wil hiermee graag low & slow bereidingen mee gaan doen, te beginnen met ribs. Maar de bestelde plate setter is momenteel niet leverbaar en komt met een beetje pech pas na de zomer....

Mijn vraag aan jullie is nu dus wat jullie mij adviseren. Zijn bepaalde bereidingen op een bepaalde manier te doen zonder plate setter? En zijn er wellicht tijdelijke alternatieven mogelijk? Zou een aluminium bakje bijvoorbeeld iets doen? Zou het beter zijn om te knutselen met aluminiumfolie (en waarop te letten)?

Ik hoor graag van jullie, hoop snel van de kamado te kunnen genieten!

Heb zelf ooit een oude koekenpan de bodem eruit gehaald en hier een deflector figuur uit gezaagd. Werkte prima om even als tijdelijke oplossing te gebruiken. Heb helaas geen foto maar hier is via Google genoeg over te vinden.
 
Verplaatst naar Materiaal, L&S is uitsluitend voor L&S fotoverslagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan