BasBQ
Beef en Steak

Tijd voor lekker broodbeleg

 
 
 
 

Bert

Gerijpt
Berichten
2.598
Het werd weer eens tijd voor lekker broodbeleg.
Dus maandag een hele varkensbovenbil meegenomen van 2 kilo. Wij hebben hamlappen reklame en mijn leverancier leverde hier bovenbillen voor uit. Wel erg luxe want hier worden normaal schnitzels en oesters van gesneden. Dus voor € 5,00 per kilo verkoopprijs een koopje.
Het stuk eerst ingesneden ingesmeerd met mosterd en gekruid met zeezout, zwarte peper, paprikapoeder, knoflookpoeder, uienpoeder.
Daarna opgerold en geknoopt en de buitenkant dezelfde behandeling gegeven alleen wat minder. In de koelkast lekker door laten trekken.
Vanmiddag was het tijd voor de Q met een klein beetje beukensnippers.
P1060515.jpg

De temperatuur op 140 graden gehouden en bij 60 graden eraf gehaald. Vlees wat ik voor broodbeleg gebruik laat ik meestal een paar graden warmer worden omdat het dan wat beter snijdt.
P1060520.jpg

P1060519.jpg

Even laten rusten en toen toch even proeven. De smaak was goed en hij is niet te droog.
De rest laat ik goed doorkoelen en morgen snijden.
 
Lekker bert!!!, ruilen tegen een deel van mijn kippies??;)
 
maurice70xx zei:
Lekker bert!!!, ruilen tegen een deel van mijn kippies??;)
Bij een volgend treffen kunnen we uitwisselen.
 
Zo dat ziet er heerlijk uit zeg!
 
Lijkt me helemaal goed...
Maar 2 kilo is niet weinig. Vries je het in? Gesneden?
 
Dat ziet er goed uit!
 
Abraham zei:
Lijkt me helemaal goed...
Maar 2 kilo is niet weinig. Vries je het in? Gesneden?
haha dan ken jij ze hier niet. En vooral mijn vrouw. Die werkt thuis en schiet dus vaak de koelkast in. Tussen de middag maken ze broodje warm vlees.
Nee die is zaterdag wel op.
 
Bert zei:
En vooral mijn vrouw. Die werkt thuis en schiet dus vaak de koelkast in. Tussen de middag maken ze broodje warm vlees.

dat is dan een vrouw naar mijn hart, klinkt goed!
 
TOP!
Het is toch geweldig als ze het bij wijze van spreken onder je mes vandaag grissen...
Zou ik van genieten hoor!
 
Wow, lekker stuk vlees zeg.
Ziet er heerlijk juicy uit.

Is dat bij alle filialen dat ze bovenbil verkopen of alleen bij jouw winkel Bert? Anders ga ik ook nog even langs ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan