BasBQ
Beef en Steak

Thermapen M3 of Inkbird IHT-1P?

 
 
 

Kiwietje

Stoker
Berichten
308
Goedemorgen allemaal!

Ik ben opzoek naar een nieuwe handthermometer. Op het moment heb ik er een van barbecook, maar deze is niet heel rap en wijkt ook nog eens een graad of 3-4 af als je hem in kokend water legt. Daarom merk ik dat ik toe ben aan een wat snellere en accuratere thermometer.

Ik zie dat de thermapen M3 op het moment slechts 45 kost. De Inkbird IHT-1P is maar 25 euro, en wordt ook goed beoordeeld.

Heeft iemand vanuit jullie ervaring met de Inkbird? deze is iets langzamer, maar heeft wel achtergrondverlichting en kan gekalibreerd worden.
 
Een vriend heeft de inkbird. Heb ik eenmalig in hand gehad en eerste indruk was goed.

Ik heb de thermopro tp19 en die bevalt mij erg goed. De cijfers zijn verlicht, in zonlicht wat lastiger af te lezen maar in donker perfect.
Heeft meedraaiend scherm en automatisch aan/uit, ook als het opengeklapt ligt en je pakt m op.

Anderzijds is €45 ook geen schokkend bedrag.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf nu een Maverick pt100, werkt goed en redelijk snel (3 sec.)
Als hij aan vervanging toe is wordt het 100% een Thermapen MK4.
De MK3 is ook een goede keuze als je de 4 te duur vindt.
De MK3 heeft alleen geen meedraaiend display en geen backlight.
Thermapen heeft zich bewezen als een van de beste en betrouwbaarste prikthermometers.
Het is ook niet verwonderlijk dat de meeste BBQ teams de thermapen gebruiken
 
Ik heb ook de inkbird, maar eerlijk gezegd nog niet gebruikt :oops:
 
Bedankt voor de reacties! Denk dat ik de kerstvrouw toch maar om een thermapen vraag dit jaar onder de boom :)
 
Ik heb beide.. De thermapen is een stuk sneller en dat is een reden dat ik die adviseer boven de (prima werkende) Inkbird

Sent from my SM-G988B using Tapatalk
 
Thermapen is super! Ik heb een MK3 en MK4. Voordeel van die nieuwere is inderdaad de meedraaiende display maar wat ik in de praktijk ook ècht fijn vind is de wakker worden uit slaapstand functie als je open geklapte voeler tussendoor even weg gelegd hebt. De MK3 moet je steeds dicht en weer open klappen tussendoor anders blijft 'ie slapen. Thermapen is enorm duurzaam en robuust gebouwd. Ik wilde graag een MK4 zodra de MK3 kapot ging... dat ging 'ie steeds maar niet. Toen trakteerde ik mijzelf. Omdat ik het waard ben... 🤓
 
Thermapen is super! Ik heb een MK3 en MK4. Voordeel van die nieuwere is inderdaad de meedraaiende display maar wat ik in de praktijk ook ècht fijn vind is de wakker worden uit slaapstand functie als je open geklapte voeler tussendoor even weg gelegd hebt. De MK3 moet je steeds dicht en weer open klappen tussendoor anders blijft 'ie slapen. Thermapen is enorm duurzaam en robuust gebouwd. Ik wilde graag een MK4 zodra de MK3 kapot ging... dat ging 'ie steeds maar niet. Toen trakteerde ik mijzelf. Omdat ik het waard ben...
Heel herkenbaar

Ik heb de mk4. Bevalt goed, maar ik heb eerlijk gezegd niet dat "hallelujah" gevoel.
Hij doet het goed, maar dat deed de thermometer van 10 euro ook, voordat ik deze liet vallen.
Die paar seconden extra wachten heb je al nodig om op het schermpje te kijken.
 
hier de thermapen mk3. Bevalt uitstekend.
vind het zelf erg belangrijk dat als ik iets heb, dat het ook onvoorwaardelijk goed werkt. kwaliteit dus.
Aangezien er soms beste mooie stukjes vlees bereid worden wil ik die niet verkloten met een slecht werkende thermometer.
mocht deze ooit kapot gaan (wat ik me niet kan voorstellen overigens) dan komt er uiteraard zijn opvolger.

bbq-en is een hobby, en hobby's kosten nu eenmaal geld. En wat is € 50, of zelfs € 100 voor iets waar je veel plezier aan beleeft, er jaren en jaren mee doet en waar je op kan vertrouwen zodat je een perfect gegaard stuk vlees op tafel kan zetten?
Vaak wordt er flink geld uitgetrokken voor een kamado en vervolgens wordt er bezuinigd op de toebehoren en brandstof, terwijl ook dat juist een groot aandeel is in het plezier en de resultaten.

succes met je keuze

edit:
ook ideaal om mee te nemen op vakantie.
 
hier de thermapen mk3. Bevalt uitstekend.
vind het zelf erg belangrijk dat als ik iets heb, dat het ook onvoorwaardelijk goed werkt. kwaliteit dus.
Aangezien er soms beste mooie stukjes vlees bereid worden wil ik die niet verkloten met een slecht werkende thermometer.
mocht deze ooit kapot gaan (wat ik me niet kan voorstellen overigens) dan komt er uiteraard zijn opvolger.

bbq-en is een hobby, en hobby's kosten nu eenmaal geld. En wat is € 50, of zelfs € 100 voor iets waar je veel plezier aan beleeft, er jaren en jaren mee doet en waar je op kan vertrouwen zodat je een perfect gegaard stuk vlees op tafel kan zetten?
Vaak wordt er flink geld uitgetrokken voor een kamado en vervolgens wordt er bezuinigd op de toebehoren en brandstof, terwijl ook dat juist een groot aandeel is in het plezier en de resultaten.

succes met je keuze

edit:
ook ideaal om mee te nemen op vakantie.
Helemaal mee eens ! Ik ben eerder van doorsparen en het goede kopen dan uiteindelijk ontevreden zijn met een minder product (buy it nice or buy it twice..) . Amazon had toevallig net de MK4 afgeprijsd naar 50 euro (wel in het violet...) en deze meteen besteld!
 
Ik heb als zo velen eerst gerommeld met goedkoop spul. Tot dat het op gegeven moment zo irriteerde. Dat ik direct bij Thermapen de MK4 heb besteld. Ik ben zo blij met dat ding. Komt hier iedere dag uit de lade. Voor de BBQ. Maar ook voor het koken in de keuken. Je vlees is simpelweg zoveel lekkerder als het precies op juiste temp bereid is. Kan niet meer zonder.
Een goede hand thermometer is miss het de #1 accessoires die je moet hebben als je gaat BBQ-en.
Just my two cents...
 
Ik haak heel even aan. Wat is het verschil tussen de MK4 en de Classic? Sowieso het draaibare en verlichte display. De Classic zie ik rond de 50 euro. De MK4 voor 80/90 euro.
 
Ik haak heel even aan. Wat is het verschil tussen de MK4 en de Classic? Sowieso het draaibare en verlichte display. De Classic zie ik rond de 50 euro. De MK4 voor 80/90 euro.

Dat wat je omschrijft. En de slaapstand. Als je de MK4 even geopend weg legt gaat deze uit. Zodra je hem oppakt gaat de MK4 weer aan. En de MK4 zou in 3sec de kerntemp stabiel aan geven. Dus minimale tijd de deksel van de Q open.
 
Dat wat je omschrijft. En de slaapstand. Als je de MK4 even geopend weg legt gaat deze uit. Zodra je hem oppakt gaat de MK4 weer aan. En de MK4 zou in 3sec de kerntemp stabiel aan geven. Dus minimale tijd de deksel van de Q open.

Volgens de beschrijving zou de classic ook binnen 3 sec de temperatuur laten zien. Maar voor mij heeft de MK4 goede pluspunten om deze aankoop te verantwoorden. Even doorsparen ;)
 
Volgens de beschrijving zou de classic ook binnen 3 sec de temperatuur laten zien. Maar voor mij heeft de MK4 goede pluspunten om deze aankoop te verantwoorden. Even doorsparen ;)
Zag hem voor 70 euro op Amazon staan.

 
Daar is hij dan! De Thermapen 4. Heb hem voor 50 euro kunnen kopen bij amazon. Hier nog de link mochten mensen geïnteresseerd zijn:

https://www.amazon.nl/gp/product/B01MXPFA7B/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 (ik word niet gesponsord :) )

thermapen.jpeg
 
Ik heb de IR versie gekocht.
Lijkt me het beste van twee werelden. Oppervlakte temperatuur en de pin.

Oppervlakte of bijv de pizza steen of de plancha op temperatuur is ( ook in huis bijv isolatie)

Pin - steek ik naast het vlees vaak door de opening heen bij hoge temperaturen op de kamado voor oa pizza
Waar ik liever niet een probe wil inzetten van mijn signals.

De kleine meerprijs vind ik meer dan waard. Besteld met een kortingscode op de Britse site thermopen.uk
Daarnaast echt een Fan van de degelijkheid nauwkeurigheid en de snelheid en service van ThermoWorks/pen
 
Tipje: Als je een 2 jarig abonnement bij fire & food afsluit ter waarde van €60,- (totaal) krijg je een thermapen professionel gratis cadeau.
Dit geldt ook voor mensen die al lid zijn en enkel hun abonnement verlengen.

Dan heb je en een goede thermapen en een leuk blad voor 2 jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan