BasBQ
Beef en Steak

Thai stove

Kees Duym

Kooltjesharker
Berichten
161
Ik had in een ander draadje ook al gereageerd..maar hieronder nog even een "test verslag" van m'n laatste aanwinst :) (nee Kees.....was een heel leuk kado van Willy O Winky)

vandaag voor het eerst m'n stove gebruikt....klein, compact....en heel erg leuk

thai1.jpg


stuk of 10 stukjes Ecobrasa...en dan wordt hij snel mooi warm

thai2.jpg


het rooster van m'n Weber 57 Gourmet, lag toch werkeloos in de schuur :)  en dan...beginnen...balletje, kipje en spek ;)

thai3.jpg


gaat fantastisch...mooi...en snel...heel erg leuk om erbij te hebben.....

en dan....niet mokken, lekker wokken :)

thai5.jpg


gaat fantastisch...had snel een eenvoudig wokje gescoord bij de Action (5,95)

thai6.jpg


en het resultaat...een heerlijk Thais gerechtje met kip, garnaal, ui, knoflook, en nog wat pruttel meer ...

thai7.jpg



conclusie en oordeel......doen, doen en nog eens doen.....een heerlijk eenvoudig en gemakkelijk authentiek stukje gereedschap...

als je er 1 kunt bemachtigen...gewoon doen, daar krijg je nooit geen spijt van

Willy....nog bedankt voor dit super leuke ding :)
 
Het betere cadeau, ga je nog veel plezier aan beleven.
 
Ziet er goed uit, echt een leuk ding ;)
 
Leuke reportage,Kees.
Ik had het je wel voorspeld,nietwaar?
Als een hele natie al enkele eeuwen dit oventje dagelijks gebruikt,wie zijn wij Q-ers dan om het beter te weten?
 
willyowinki zei:
Leuke reportage,Kees.
Ik had het je wel voorspeld,nietwaar?
Als een hele natie al enkele eeuwen dit oventje dagelijks gebruikt,wie zijn wij Q-ers dan om het beter te weten?

en het is zooo een simpel ding...dan snap je ook gelijk hoe zoiets is ontstaan he....en werkt net zo mooi als een dure "noem maar een merk"
 
Dit is echt een gaaf apparaat! Vanwege de eenvoud en hoge effectiviteit met stip binnengekomen op mijn wensenlijst!
 
Gerard777 zei:
Dit is echt een gaaf apparaat! Vanwege de eenvoud en hoge effectiviteit met stip binnengekomen op mijn wensenlijst!

is inderdaad heel erg eenvoudig, zeker als je het verhaal erachter kent.....ik ga er ook heel zuinig op zijn :)
 
Hij is gaaf! Komt meteen op de wish list. Pas wel op met een wok met anti-aanbaklaag op die temperaturen. Dan gaan ze schadelijke stoffen afgeven.
 
leuk verslag Kees, inderdaad een heel leuk hebbedingetje
 
noskos zei:
Hij is gaaf! Komt meteen op de wish list. Pas wel op met een wok met anti-aanbaklaag op die temperaturen. Dan gaan ze schadelijke stoffen afgeven.

ik ga ook nog op zoek naar een goeie gietijzeren wok :)  dit soort anti aanbak is inderdaad niet zo geschikt op langere termijn....

even naar een toko in de buurt dus :)
 
Kosten niks joh, gewoon zo'n plaatstalen van de Chinees. Die kun je roodgloeiend stoken :)
 
Ziet er lekker uit. Es kijken of er in het Noorden ook van die dingen verkocht worden.
 
Kees Duym zei:
noskos zei:
Hij is gaaf! Komt meteen op de wish list. Pas wel op met een wok met anti-aanbaklaag op die temperaturen. Dan gaan ze schadelijke stoffen afgeven.

ik ga ook nog op zoek naar een goeie gietijzeren wok :) 

even naar een toko in de buurt dus :)

Kees, je moet een plaatstalen wok kopen bij de toko, met houten handvat. Gietijzer is zwaar, en duurt heel lang om op te warmen. Ik heb al 100 jaar een plaatstalen, even inbranden, nooit schoonmaken met afwasmiddel, werkt als een tierelier.
 
Dominique zei:
Kees Duym zei:
noskos zei:
Hij is gaaf! Komt meteen op de wish list. Pas wel op met een wok met anti-aanbaklaag op die temperaturen. Dan gaan ze schadelijke stoffen afgeven.

ik ga ook nog op zoek naar een goeie gietijzeren wok :) 

even naar een toko in de buurt dus :)

Kees, je moet een plaatstalen wok kopen bij de toko, met houten handvat. Gietijzer is zwaar, en duurt heel lang om op te warmen. Ik heb al 100 jaar een plaatstalen, even inbranden, nooit schoonmaken met afwasmiddel, werkt als een tierelier.

bedankt voor alle tips...de jacht is geopend :)
 
Leuk verslag, en een leuk ding ook!
 
Terug
Bovenaan Onderaan