BasBQ
Beef en Steak

Tartiflette 1.0 en Tartiflette 2.0

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.773
3 weken geleden moesten wij naar de Hanos, dit keer niet voor vlees maar voor kaas, jullie weten, ik ben gek op kaas.
We hadden diverse soorten kaas nodig, die je normaal gesproken niet zomaar in de (kaas)winkel ziet.
Toen ik al die kaasjes ging opschrijven dacht ik opeens aan het topic van @@rno en zijn Tartiflette.
Dit wilde ik al zo lang maken en nu moest het er toch maar van komen, achteraf veel te laat want dit is een spekkie naar mijn bekkie.:love:

Tartiflette is een gerecht uit de Franse Alpen in de Savoie en razend populair onder de wintersporters.
Het bestaat uit Aardappelschijfjes, Ui, Spekkies, witte wijn, creme fraich/room en Reblochon.
Reblochon is qua vorm en structuur te vergelijken met een Camembert en qua smaak een soort superzacht smakende romige Brie.
Eigenlijk lijkt de Italiaanse Taleggio er nog het meest op.

Nadat ik versie 1.0 had gemaakt smaakte dat naar zoveel meer dat ik kort daarna versie 2.0 ben gaan maken.
Bij versie 1.0 hadden wij gegrilde tartaartjes van de grilplaat en Spinazie ala bloeb, wat echt een geweldige combi is.
1.0 was al geweldig, maar de aardappelschijfjes uit het koelvak van de super konden beter.
Nu is dit het jaargetijde dat de verse Opperdoeser aardappels er weer zijn, en als je die poft en in plakjes snijdt dan heb je een superaardappel.
Poffen doen wij niet in het vuur maar gewoon indirect op het rooster bij 200 gr. C tot een kerntemp van 98-99 gr. C
Dit luistert vrij nauw want ze mogen niet TE gaar worden.
Versie 2.0 met gevulde kipdijen die we de avond ervoor hadden gemaakt, oeps, helaas daarvan deze keer geen BBQ foto's dus niet gebeurd.
Versie 2.0 was echt nog veel lekkerder dan versie 1.0, de gepofte aardappel blijft dus een stadaard in dit recept.

VERSIE 1.0:
DSC_1248.JPG
DSC_1251.JPG
DSC_1254.JPG
DSC_1258.JPG
DSC_1271.JPG
DSC_1274.JPG


VERSIE 2.0

DSC_1408.JPG
DSC_1412.JPG
DSC_1413.JPG
DSC_1415.JPG
DSC_1416.JPG
DSC_1418.JPG
DSC_1426.JPG
DSC_1429.JPG
DSC_1432.JPG
DSC_1435.JPG
DSC_1436.JPG
DSC_1440.JPG
DSC_1441.JPG
 
:love::love: Gesmolten kaas, spekkies en aardappeltjes....... deze gaan we namaken als ik een paar van die kaasjes ik het karretje heb gegooid bij het eerst volgende bezoekje aan de Sligro..
 
Da's smullen Jet, heerlijk.
 
Heerlijk. De reblochon heb ik inderdaad nog niet gevonden in de super. Dus vorige keer maar camembert gebruikt.
 
😋😋 hier zou ik wel eens van willen proeven
 
Dat ziet er erg lekker uit Jet 😊, maar goed dat je van kaas houd 😉

@Laurens, ik hem’m beide keren bij de Lidl gevonden
 
Ik denk dat ik dat wel lust.
 
Ziet er prachtig uit, alleen ik houd niet van kaas :cry:.
 

om nom nom!
 
OMG dat ziet er zo goed uit. Waarom ik dit nog niet gemaakt heb… onbegrijpelijk. Dit lust ik. Bedankt voor de reminder TOP
 
Als ik wat maak op de BBQ vragen de kinderen : "is dit van Noskos of van Jet.."
Deze komt op de lijst.....


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Dat ziet er echt verschrikkelijk lekker uit. Jammer dat ze hier niet van veel kaas houden.. moet ik het helemaal alleen opeten.. ;)

Zie ik het trouwens goed is het aardappel-kaas-spek/ui-aardappel-kaas-creme fraiche
 
Terug
Bovenaan Onderaan