BasBQ
Beef en Steak

STEEN(kool)

 
 

Rob65

Pitmaster
Berichten
517
Graag zou ik even jullie mening willen over het volgende. Tijdje geleden PP gemaakt en de bak van het ei uit de zak volgestort met houtskool. Wat husselen met de pook en gaan. Paar dagen later as verwijderd en dus weer met de pook door de resterende houtskool. Zie ik ineens 2 stenen!

Foto

steen_zps7ymjdx8b.jpg


De grootste steen is ongeveer 15*4*8 cm, de kleinste iets minder dan de helft.

Mijn vraag, hebben jullie dit ook ooit gehad en is dit normaal?

Ben al blij achteraf dat bij het storten van de kool er geen schade is ontstaan.
 
T zal je bbq maar beschadigen.... schandalig. K kan je wel vertellen waarom hij der in ligt. Omdat steen zwaarder is dan houtskool. Dus met andere woorden om je op te lichten.
 
Om welke houtskool gaat het?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Bewust noem ik het merk niet. Is plm de 10de zak op rij. En de eerste keer met stenen.
 
Tsja, kan natuurlijk altijd een keer gebeuren. Denk niet dat dit bewust gedaan is.
Ik las in een ander topic nog een goede tip van Sander72, door met de hand te vullen voorkom je dat er rotzooi mee je Q in gaat en in dit geval stenen!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Stenen tussen houtskool hoort uiteraard niet maar voor die conclusie is de mening van het forum niet nodig, da's nogal logisch lijkt me.

Geen opzet valt nog te betwijfelen. Bij de productie van houtskool worden geen stenen gebruikt voor zover ik weet. 1 of 2 kilo stenen, eens per zoveel zakken scheelt bij grote volumes al snel veel houtskool en krikt de marge leuk op...  :D
 
Dit lijken mij Argentijnse zwarte boerderij stenen. :-/  Daar heb ik er in het verleden ook wel eens een paar van gehad.
 
KamadoJoe zei:
Stenen tussen houtskool hoort uiteraard niet maar voor die conclusie is de mening van het forum niet nodig, da's nogal logisch lijkt me.

Geen opzet valt nog te betwijfelen. Bij de productie van houtskool worden geen stenen gebruikt voor zover ik weet. 1 of 2 kilo stenen, eens per zoveel zakken scheelt bij grote volumes al snel veel houtskool en krikt de marge leuk op...  :D

Daar dacht ik dus ook aan.
 
Ik vind ook wel eens een steen tussen mijn houtskool.
 
Little foekje zei:
KamadoJoe zei:
Stenen tussen houtskool hoort uiteraard niet maar voor die conclusie is de mening van het forum niet nodig, da's nogal logisch lijkt me.

Geen opzet valt nog te betwijfelen. Bij de productie van houtskool worden geen stenen gebruikt voor zover ik weet. 1 of 2 kilo stenen, eens per zoveel zakken scheelt bij grote volumes al snel veel houtskool en krikt de marge leuk op...  :D

Daar dacht ik dus ook aan.
Ik vind het erg ver gezocht.
Ben ook al vaker stenen tegengekomen (bij diverse merken). Vandaar ik ik houtskool ook nooit rechtstreeks in de keramische Q gooi.....
 
Ceriel +1
En dan hebben we het nog niet eens over al het grum dat er dan in terecht komt.

On topic:
Is niet normaal, komt soms voor, zelf nog nooit gehad :)
Misschien een mailtje naar de producent? (Met gewicht van de stenen er bij.) Wie weet compenseren ze het.
 
Ceriel +1
Ook ik vind wel eens een steen in een zak houtskool.
Niet merk gebonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan