BasBQ
Beef en Steak

Spareribs

  • Onderwerp starter Miel_monteur
  • Startdatum
M

Miel_monteur

Gast
Deze week speciaal bij de slager Buik-ribben Besteld,

WP_000276.jpg


Waren potver  :mad: nog duurder dan gewone ribben, omdat dit speciaal weg gesneden moet worden...

gisteren in de rub gezet (zelfgemaakte)

WP_000284.jpg


en liggen nu net een uurtje, ga niet helemaal voor de 3-2-1 maar snoep er hier en daar een half uurtje af,
dit omdat ik a. de temp niet zo laag krijg in mijn OTP, blijft rond de 120/125 met de onderste schuif helemaal dicht... iemand tips  ;D
en b. ze niet zo groot en dik zijn als de buik-ribben die ik meer langs zie komen...

zal straks voor het inpakken nog een nieuwe foto plaatsen.
 
Het begin is goed,het zal straks wel lekker smaken.
En omdat de ribben dun zijn,zou ik de tijden wel wat aanpassen.
 
En nog even over je dometemp.
Als je de schuiven onder helemaal dicht heb staan,mag je boven ook wel wat knijpen.
 
zijn mooie ribben. Ik zou de tijd ook wat inkorten
 
De bovenschuif half-dicht helpt een beetje, de temp. schommelt minder en blijft nu 119-121gr. volgende keer met een kooltje minder beginnen, (nu 8 uit de starter en 12 in de Q)

Dit is na 2.5 uur

WP_000285.jpg


bij gebrek aan appelsap een slokje captain morgan in de folie gedaan,

WP_000287.jpg


Captain's Orders! 8)

Nu eerst een uurtje naar het strand, ja ik woon zo dichtbij, en dan fase 3!
 
lekker hoor, zal een speciaal tintje geven aan je ribs  :)
 
Nou ze waren niet lekker......
ze waren om op te vreten! te verscheuren! naar binnen te schransen!

ongelooflijk, die hoef ik nu dus ook nooit meer te bestellen in het restaurant, wat was dat lekker zeg!  8)

foto's of het is niet gebeurd!
WP_000289.jpg


De bite was naar mijn inziens precies goed
Je had geen bestek nodig, maar het was ook niet dat het er vanaf viel, de structuur van het vlees was goed, en de smaak voortreffelijk!

Kijk dit is mijn mening, ik ben jaren verpest met onbeperkt spare-ribs,
waar je de smaak maakte met knoflooksaus en bier, :p
en je het vlees van de botten moest bikken, of het zat zo los dat de botjes ervan tussen vielen als je je bord scheef hield... :'(

Maar je bent uitgenodigd om een keer te komen proeven! ;)
kom ik dat ook graag een keer bij jouw doen  8)
 
Mooie ribjes hoor!
Lust ik vast wel ;)
 
Hey naamgenoot ribs zien er goed uit. Ik had vorige week bij mijn spareribs sessie cakeblikken (omwikkeld met alu folie ivm schoonmaken) met water daarmee kon ik de temperatuur prima controleren.

temperature_control.png


Maar tijdens mijn pp sessie warmte schildjes gemaakt en dan houd je hem ook prima laag, in dat topic staan wel foto-tjes waarop Frits aangaf daar nog een keer een tutorial over te doen (dus dat kon vast beter :))
 
Ik  had onder mijn ribs een aardewerk pannetje met 1l water en een flesje donker bier, voor de geur/smaak,
Het was alleen moeilijk om hem laag te krijgen,
heb hem verder heel de middag netjes rond de 120gr. gehad.
Volgende keer met iets minder hete kooltjes beginnen, kijken hoe het dan gaat...
Dat van die hitte schildjes moet je nog maar eens uitleggen/laten zien, ben ik wel benieuwd naar.
 
Yep het rooster niet afdekken met folie, maar alleen maar een flap naar beneden hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan