BasBQ
Beef en Steak

spareribs op een Portugese bbq of in de *v*n

BBQ-BURRUN

Vuurmaker
Berichten
69
Ik ben hier op vakantie in Portugal in een prachtig huis met buiten zo'n in de muur gebouwde Portugese bbq. Prachtig ding en perfect om mee te grillen natuurlijk.

Nu wil ik graag low and slow spareribs maken maar op zo'n open Q heb ik geen mogelijkheid om iets af te sluiten, of op een andere manier indirecte hitte voor elkaar te krijgen.

Nu zie ik 2 opties:
- ik grill de ribs alleen direct (lang zo mals niet)
- ik doe de eerste 2 delen van 3-2-1 in de oven en grill ze tenslotte nog ff op de Q

Beide niet ideaal dus.

Iemand betere suggesties?
Thanks!
 
Ik zou dan voor optie 2 gaan, omdat je dan de grootste kans hebt om toch lekker te eten vanavond. Ik zou wel de oventemp goed in de gaten houden. Ik heb vaak het idee dat oven sneller voor uitdrogen zorgt, maar je gata ze dan ook in de folie doen, neem ik aan?
Wel stoere actie zo!
Hou je ons op de hoogte van de afloop, en een fijne vakantie. Hoe warm is het daar?
 
Dominique zei:
Ik zou dan voor optie 2 gaan, omdat je dan de grootste kans hebt om toch lekker te eten vanavond. Ik zou wel de oventemp goed in de gaten houden. Ik heb vaak het idee dat oven sneller voor uitdrogen zorgt, maar je gata ze dan ook in de folie doen, neem ik aan?
Wel stoere actie zo!
Hou je ons op de hoogte van de afloop, en een fijne vakantie. Hoe warm is het daar?

Je zou nog een bakje water in de oven erbij kunnen zetten.
 
Beide goede suggesties denk ik, hoewel, als ik ze vanaf het begin al in de folie doe, die waterbak niet veel zin heeft denk ik.

Ik was van plan fase 1 in een oven blik te doen met wat vocht onderin. Fase 2 dan in de folie met wat appelsap. Fase 3 dan op de q met glaze.

In fase 3 nog.proberen rook toe te voegen wordt kansloos denk ik h??

Hier in de algarve is het iedere dag zo tussen de 30 en 35 graden, maar met lekker zee windje. Vanuit ons priv? zwembad met uitzicht van zo'n 15 km en koelkast en Q op loopafstand, is het wel vol te houden;)

In NL is het wel lekker benauwd zeker?
 
dat is het betere werk, lekker grillen op vakantie in de zon.
Wie doet je wat
 
BBQ-BURRUN zei:
Hier in de algarve is het iedere dag zo tussen de 30 en 35 graden, maar met lekker zee windje. Vanuit ons priv? zwembad met uitzicht van zo'n 15 km en koelkast en Q op loopafstand, is het wel vol te houden;)
Dat klinkt goed, suc6 met de ribs. Over een uur of 2 gaan ze hier ook op de Q.
 
Rook heeft geen nut meer, word in het begin opgenomen, van wat ik er van begrijp.
En zit niet op te scheppen over je prive-zwembad, het is hier 335 graden onder mijn boom.....;) zelfs ik zou nu een duik nemen, als ik een badje had. En dat wil wat zeggen.
 
Dominique zei:
Rook heeft geen nut meer, word in het begin opgenomen, van wat ik er van begrijp.
En zit niet op te scheppen over je prive-zwembad, het is hier 335 graden onder mijn boom.....;) zelfs ik zou nu een duik nemen, als ik een badje had. En dat wil wat zeggen.

Is het een keer mooi weer in Nederland...  :p

Ik neem nog maar een duik!

Spareribs gaan maandag of dinsdag. Zal proberen foto's te uploaden hier vandaan. Anders als ik terug ben.
 
Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op dit weer! Heerlijk hoor!

Ik wacht rustig af op de foto's, verheug me er nu al op.

 
Gewoon rook bij doen. Tuurlijk pikt het vlees nog op anders zou je ook niet kunnen overroken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan