BasBQ
Beef en Steak

Spareribs in rek

 
 

DvDeurzen

Vuurmaker
Berichten
65
Ik wil binnenkort de spareribs volgens Noskos recept gaan maken op de weber. Ik wil er waarschijnlijk 3 of 4 tegelijk gaan maken dus wil ik gebruik gaan maken van het Ikea rekje. Nu is mijn vraag of de Ribs nog steeds de ingrediënten in de folie (bruine suiker, agave siroop en roomboter) goed opnemen als ze rechtop staan. Of is het beter om ze rechtopstaand te roken en dan daarna ingepakt overlappend over elkaar te leggen?

ik hoor jullie ervaringen graag.
 
Ik heb laatst ook 4 ribs in 1 rek klaar gemaakt. Beetje het rekje uitrekken en dan gaat het prima. Rustig inkwasteratieseren dan moet het goed komen, en een lekbakje eronder knallen 👍
 
Je kan als ze zijn ingepakt ook twee aan twee plat leggen. Werkt ook
 
Je kan als ze zijn ingepakt ook twee aan twee plat leggen. Werkt ook
Oké thanks. En als je de dan weer uit de folie haalt om af te lakken hoe doe je dat dan? Want dan kan je niet meer stapelen neem ik aan. Of gewoon terug in het rek?
 
Zo heb ik ook eens een lichting ribbetje niet mals kunnen krijgen, alles in de folie gestapeld, het mals worden duurt dan echt een stuk langer omdat ze erg compact zijn en de hitte dan op 1 of andere manier moeilijkere kunnen opnemen. In ieder geval heb ik ze die keer daarna los van elkaar laten stomen en waren ze weer heerlijk mals
 
2 lagen alu folie, vandaag nog gedaan.

Eerste sessie in het rek, daarna ingepakt beetje op/over elkaar.
Laatste reeks weer terug in 't rek.
 
Eea is ook afh van de afmetingen va Q en spare rib en hoe je ze in de indirecte zone kunt plaatsen .
Lange latten krijg je niet op een kleine Q.
Ik zet ze over het algemeen voor alle stappen jn het Ikea rib rekje.

Succes.
 
Ik gebruik voor alle stappen het Ikea dekselrekje
en zorg voor dichte onderkant van de folie dat ik er wel Cola of appelsap in kan doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan