BasBQ
Beef en Steak

Spareribs, Babybacks (op herhaling)

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
Ik denk dat bijna niets zoveel op de bbq (naast hamburgers en sat? natuurlijk) gegrild wordt als spareribs. :-?
Keus genoeg en zoveel aangeboden door de bekende onlineslagers dat je door de ribben het vlees niet meer ziet.
Alhoewel de laatste keer dat ze op ons op de mat lagen waren de ribben (te) duidelijk aanwezig (veel bot weinig vlees)
En je wilt toch iets te kluiven hebben nietwaar.
Wel eens wat buikribben van zo'n Spaans varken geprobeerd omdat daar zo op het gezicht meer vlees op zat maar die vielen af door een (voor ons) veel te hoog vet gehalte en erg veel van die harde botjes in het vlees.
Da's de reden dat we ze al lange tijd niet meer op ons bordje hebben gehad.
Toen we van de week toch bij onze slager moesten zijn heb ik hem om raad gevraagd en (hij had het even rustig) heeft ie me met een zijde van een varken laten zien hoe je e.e.a. kon snijden.
Dat zie ik dan beter als op een plaatje ;)
Gevolg is natuurlijk dat we de volgende ochtend tevreden met een paar wel zeer vlezige ribben de winkel uit liepen. :)





's avonds in de rub gezet. (Noskos standaard rub) met wat kleine persoonlijke aanpassingen.



De volgende dag op de Q.



Broodje geregeld en de mais kolven ingepakt



En toen was het wachten tot de eerst 2 uur omwaren.
We hadden besloten op het 3-2-1 te doen maar eerdere ervaring hier mee deed ons van gedachte veranderen en besloten om 2-1?-1 van te maken.



Klaar om in te pakken met wat (hete) appelsap en een scheutje honing (we zijn zoetekauwen)



Na zo'n 1,5 uur uit de folie even drogen en voor het laatste uurtje bestrijken met BBQ saus voor een beter uiterlijk en een extra smaakje







Even laten rusten voor het aansnijden en dan op tafel.



En zoals altijd ook deze keer weer veel sneller opgegeten dan klaar gemaakt. :D

Leuk dat jullie meekeken. :)














 
Ziet er goed uit Hans. Zaterdag ga ik mijn nieuwe UDS ook met ribben ontmaagden
Is dat rusten overigens wel nodig bij ribben?


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

 
Fired Up! zei:
Ziet er goed uit Hans. Zaterdag ga ik mijn nieuwe UDS ook met ribben ontmaagden
Is dat rusten overigens wel nodig bij ribben?


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Dank je wel.
Denk het eigenlijk niet maar ze waren zo van de Q toch te heet om te snijden  :D dus vandaar.
 
Lekker lekker. Dat ziet super uit.
 
Mooie ribbetjes! moet ik snel ook weer maken.
 
Dat ziet er erg lekker uit. Net wraps op nu alweer honger.
 
KamadoNovice zei:
Lekker Hans, nu de holy grail gevonden?

Ze waren i.i.g. h??l erg lekker, of het de holy grail was?
Dat weten we nog niet, 't is wel een blijvertje. ;)
 
Lekker Hans,
bij de Hanos hebben ze ook dergelijke baby back ribs (van der Zee) waar de ketting nog aan (op) zit, zodat je sowieso geen shiners hebt en dikkere ribben natuurlijk.
 
Zien er lekker uit Hans.
Wij mixen altijd een beetje boter met limoensap, zeezout en wat cayenne peper en smeren daar de maiskolfen mee in voordat we ze inpakken.
Voor de volgende keer misschien ;)
 
Ewald zei:
Lekker Hans,
bij de Hanos hebben ze ook dergelijke baby back ribs (van der Zee) waar de ketting nog aan (op) zit, zodat je sowieso geen shiners hebt en dikkere ribben natuurlijk.

Dank voor de tip Ewald, nog even een pasje zien te regelen.
Lukt wel denk ik.
Ik ga er zeker eens kijken na al die positieve berichten die hier zo af en toe voorbij komen. ;)
 
SandyMan zei:
Zien er lekker uit Hans.
Wij mixen altijd een beetje boter met limoensap, zeezout en wat cayenne peper en smeren daar de maiskolfen mee in voordat we ze inpakken.
Voor de volgende keer misschien ;)

Dank je wel, we slaan hem op. ;)
 
Dat zijn prachtige ribben Hans.
Zijn hier ook zeer favoriet.

En ja, er zit (vind ik) een verschil tussen ribben uit een 10 kilo doos, of een stel dat je bij de slager haalt. Kost iets meer, maar zijn ook vlezige.
 
Ridevi71 zei:
Dat zijn prachtige ribben Hans.
Zijn hier ook zeer favoriet.

En ja, er zit (vind ik) een verschil tussen ribben uit een 10 kilo doos, of een stel dat je bij de slager haalt. Kost iets meer, maar zijn ook vlezige.

Ze waren ook heerlijk met een goede bite. ;)
Het is ook wel gemakkelijk dat er een goede slager in de buurt is zodat je kan uitleggen waar je naar opzoek bent en op bestelling mooie stukken vers vlees kunt aanschaffen.
Scheelt ook ruimte in ons vriezertje.  :D
 
Dank Ben i.d.d. een heerlijke hap :)
 
Mooie ribben Hans :) die zagen er heel erg smakelijk uit zeker met de maiskolf en een lekker brood :)
 
Jet zei:
Mooie ribben Hans :) die zagen er heel erg smakelijk uit zeker met de maiskolf en een lekker brood :)

Dank je Jet, 't was een lekkere hap met mooie ribben en zo'n Italiaans broodje is een zo ongeveer een verslaving geworden smaakt overal wel bij  komt veel op tafel. ;)  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan