BasBQ
Beef en Steak

spare ribs op de mastertouch

 
 

hansi

Vuurmaker
Berichten
60
3,5 kilo ribbels van de poelier  :-O

Ontvliest en gemarineerd.
720.jpg

Ik gebruik een honing/ketjap (met knoflook en sambal etc) marianade recept dat ik ergens op internet heb gevonden.
Verder geen dry rubs, alleen maar marinade. Avond van te voren met een lepel stevig invrijven.
720.jpg


Op de bbq
Ik gebruik de 3-1,5-1 methode. En probeer 107 graden aan te houden.
Tijdens de 1e 3 uur gooi ik er wat nat pecan hout bij.na 1,5 uur smeer ik er nog een laagje marinade op.
na 3 uur gaan ze 1,5 uur in de folie met ongeveer 3 eetlepels appelsap per pakketje.
Na die 1,5 uur gaan ze uit de folie, vang ik het sap op wat uit de folie komt, meng dat bij de marinade die ik nog heb en bestrijk ik na 15 minuten de ribben nog ff lekker dik.
3 kwartier daarna zijn ze klaar.
In totaal dus 5,5 uur op de bbq. Er zit nog een lekkere bite aan.
720.jpg


Voor de oplettende lezers/kijkers.Die onderste foto is van een andere sessie, maar wel 3,5 kilo ( ik maak elke 14 dagen wel spareribs), en maak ook veel fotoos, alleen soms vergeet ik het begin of het einde op de foto te zetten. Mijn methode en recept blijft eigenlijk altijd het zelfde.

 
Lekker hoor
 
Die zien er goed uit, maar jij haalt je ribbels bij de poelier?
 
M4rtijn76 zei:
Die zien er goed uit, maar jij haalt je ribbels bij de poelier?

De slager hier in het dorp snijd het vet er niet af, en dus betaal je ook voor het vet.
In Apeldoorn zit een poelier/toko (wijngaards) die het vet er wel af snijd en waarvan de spareribs er ook beter uit zien (vind ik).

Ik heb pas die 10 kilo doos van de macro gehaald, dus die ga ik binnenkort proberen
 
hansi zei:
M4rtijn76 zei:
Die zien er goed uit, maar jij haalt je ribbels bij de poelier?
In Apeldoorn zit een poelier/toko (wijngaards) die het vet er wel af snijd en waarvan de spareribs er ook beter uit zien (vind ik).

Maakt ook niet uit, als ze maar lekker zijn. Ben ze hier nog niet bij de poelier tegen gekomen ;-)
 
Lekker lekker!
 
Mooie ribbels
 
Lekker hoor, waren ze goed gerookt, ondanks dat ze in de marinade zaten?
 
Die zien er echt top uit!
 
Die zien er goed uit!
 
Heerlijk... Zou ik nu wel lusten..
 
Heel mooi!

Haal zelf de spareribs ook bij de poelier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan