BasBQ
Beef en Steak

Smokey meatloaf van Steven raichlen

 
 

Danny77

Gerijpt
Berichten
2.567
Als aller eerste gaan alle credits naar mijn vrouw omdat dit geweldige recept op tafel stond toen ik thuis kwam.
Ze had vandaag Smokey meatloaf gemaakt van Steven Raichlen uit het boek BBQ USA  blz:212.
Gerookt met hickory op de UDS.
Hoe was het, echt geweldig dit gaat hier vaker op tafel komen.

34tdd36.jpg


2vxhksh.jpg


1zmnvqb.jpg


hti35y.jpg


205awew.jpg


vzdhc5.jpg


104hu75.jpg


30mlnox.jpg


30u2s5z.jpg
 
dat ziet er heerlijk uit, ik heb het idee dat ze jou van je troon gaat stoten thuis  :p ;)
 
Zo hee. Topvrouwtje heb je hoor.
 
*dubbel berichtje  :)
 
En dan was ze ook nog zo vriendelijk om er mooie plaatjes van te schieten voor ons, dubbele bof!
 
Heerlijk hoor!
 
Keer wat anders dan een plakje cake!
Ziet er erg lekker uit hoor!
 
ziet er mooi uit!
wat voor gehakt gebruik je? het enige lastige aan meatloaf vind ik zelf namelijk dat het soms wat droog is (bij mager gehakt denk ik)... maar ik twijfel eigenlijk of dat niet komt omdat ik het door laksheid dan wat te ver laat garen. ik sta er toch minder als een havik naast om de kerntemp in de gaten te houden, dan bij een grote bonk cote boeuf, picanha of een 4 cm dikke ribeye steak zeg maar  ;)
 
Marieken zei:
ziet er mooi uit!
wat voor gehakt gebruik je? het enige lastige aan meatloaf vind ik zelf namelijk dat het soms wat droog is (bij mager gehakt denk ik)... maar ik twijfel eigenlijk of dat niet komt omdat ik het door laksheid dan wat te ver laat garen. ik sta er toch minder als een havik naast om de kerntemp in de gaten te houden, dan bij een grote bonk cote boeuf, picanha of een 4 cm dikke ribeye steak zeg maar  ;)
Ik heb gewoon half om half gebruikt en ik vond hem absoluut niet droog. Ondanks dat de temperatuur eigenlijk veel te hoog kwam. Het was mijn eerste echte keer met de wga en ik heb nog wat moeite met het regelen van de temperatuur
 
hmmm ik ga dit recept toch ook maar eens proberen...  nooit eigenlijk gehaktbrood geprobeerd, maar wel al tijdje op mn lijstje staan dat wel!
 
Ursje zei:
Marieken zei:
ziet er mooi uit!
wat voor gehakt gebruik je? het enige lastige aan meatloaf vind ik zelf namelijk dat het soms wat droog is (bij mager gehakt denk ik)... maar ik twijfel eigenlijk of dat niet komt omdat ik het door laksheid dan wat te ver laat garen. ik sta er toch minder als een havik naast om de kerntemp in de gaten te houden, dan bij een grote bonk cote boeuf, picanha of een 4 cm dikke ribeye steak zeg maar  ;)
Ik heb gewoon half om half gebruikt en ik vond hem absoluut niet droog. Ondanks dat de temperatuur eigenlijk veel te hoog kwam. Het was mijn eerste echte keer met de wga en ik heb nog wat moeite met het regelen van de temperatuur

ja ik denk dat dat de truuk is, gewoon genoeg vet. ik heb het een paar keer koppig geprobeerd met alleen rundvlees, of rundvlees met wat vetspek erdoor gedraaid.

maarrrr, ik zie ook dat jij hem in een bakblik hebt, ik had hem op een schaal. dat zou ook nog kunnen uitmaken.

binnenkort maar weer eens maken!
 
Bij de Turkse slager is altijd lekker lamsgehakt te verkrijgen. Erg lekker op smaak, en droogt veel minder makkelijk uit omdat er wat meer vet in zit.
 
Dat is nog eens lekker thuis komen....Lekker gehaktbrood. Ga ik ook mijn todo zetten.
 
Ik zeg deze meatloaf en bier ipv koffie en cake.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan