BasBQ
Beef en Steak

Smashed burger again

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.124
Ik weet dat het vrijdag International Burger Day was, maar we hebben het dan maar een dag later gedaan. In eerste instantie zou mijn schoonzus en haar zoontje komen, maar door omstandigheden, zaten we ineens met heel wat volk in de tuin :ROFLMAO: Gelukkig had mijn vrouw 's ochtends 2kg gehakt mee gebracht. In tegenstelling tot de gewone smashed burgers die uit rund bestaan, was het deze keer een mengeling van rund met varken.

Ik had er dan ook eens pikante mayonaise (sriracha mayo) bij gemaakt en dat was wel een winnaar. Evenals de cola saus die ik bij Van Beekum mee besteld had.

Normalerwijze maak je ze per 2 met wat kaas tussen, maar veel van de bezoekers wensten maar 1 stukkie vlees. Kan ook natuurlijk :ROFLMAO: Voor mezelf hield ik het op 2.

Geen woorden, maar foto's: (sorry voor de slordige burger, maar ik was toen ook al heel wat pilsjes verder :ROFLMAO: ). Desondanks dat heb ik daarnet nog lekker 117km gefietst.



IMG_6148.jpeg


IMG_6149.jpeg


IMG_6150.jpeg


IMG_6160.jpeg


IMG_6161.jpeg


IMG_6163.jpeg


IMG_6164.jpeg


IMG_6165.jpeg


IMG_6168.jpeg


IMG_6171.jpeg
 
Smash burgers zijn altijd genieten. Ik hoop dat het fietsen voor het pilsen kwam😜
 
Een nette burger blijft ook niet netjes, zullen gesmaakt hebben
 
Lekker met zo'n ander broodje (y) En niet slecht om meer dan 100 km te rijden een dag na pilsjes!
 
Na 't sporten hakken de karmelietjes er wel in. Daar moet zeker wat goed voedsel bij natuurlijk. Lekker hoor!
 
Na 't sporten hakken de karmelietjes er wel in. Daar moet zeker wat goed voedsel bij natuurlijk. Lekker hoor!
Vergis je niet. De burgers waren gisteren met veel bier. Het fietsen was deze voormiddag met daarna bier :ROFLMAO:
 
Lekker met zo'n ander broodje (y) En niet slecht om meer dan 100 km te rijden een dag na pilsjes!
Mijn vrouw had van die harde broodjes die je nog moet afbakken meegebracht. Ik ben dan voor zachte gaan kijken, maar de verse waren op en dan maar van die McDo voorverpakte zachte genomen.
 
Geweldig plat drukken met een plakspaan. Plamuurmessen wel eens gezien op bakplaten. Waar stucadoorsgereedschap niet goed voor is.
 
Oei, wat een fijn burgertje

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Zal gesmaakt hebben.
 
Mooie burgers! 👌🏻Hoeveel heb je er uit 2kg gehaald? En hoelang heb je dan nodig om ze te garen?
 
Mooie burgers! 👌🏻Hoeveel heb je er uit 2kg gehaald? En hoelang heb je dan nodig om ze te garen?
Ik had 32,5 bollen van 60gr. Normaal 2 stukjes vlees per burger, kom ik aan 16 burgers. Maar kids en sommige bezoekers wilden maar 1 stukje vlees. Dus veel burgers.
Vermits ze plat gedrukt worden, zijn ze rap gaar. 1 minuut per kant, dan kaas op eentje en de andere erop, en zodra de kaas wat gesmolten is, is ie klaar.

Ik volg gewoon de wijze van Noskos: https://www.bbq-nl.com/smashburger/

Voor mij de nummer twee qua burgers. Had vorige keer al aangehaald dat bij mij de chorizoburger van mijn vrouw en die moet ik een maken om te delen hier. Mijn vrouw heeft m 1,5 week geleden nog eens gemaakt, maar gebakken in de pan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan