BasBQ
Beef en Steak

Sla wrap met ananas salsa en (niet zo) hete pruimensaus

 
 
 
 

Denny

Kooltjesharker
Berichten
149
Mooi onderwerp bij de foto wedstrijd, dus even google gebruikt en een mooi gerechtje gevonden die ik anders noooooit zou hebben gemaakt: een sla wrap.. SLA!
Doel; een wrap van sla, met hierin een ananassalsa met reepjes bavette en een hete pruimensaus.

De hete pruimensaus en chili knoflooksaus van Lee Kum Kee waren helaas niet te vinden in de supermarkt, dus zelf maar een pruimensausje in elkaar geflanst.

Wat ingrediënten verzamelen.

1klein.JPG

Ananasgrillen in stukjes snijden en samen met een fijn gesneden rode ui, wat koriander, munt en geraspte gember in een kom mengen (nadat de ananas natuurlijk is afgekoeld).
3klein.JPG



Daarna de pruimensaus gemaakt, hierin pruimen uit pot (zonder pit uiteraard), wat soyasaus, sesamolie, charachiasaus?, knoflook, gember, bruine suiker en wat water inlaten koken. Ik moet zeggen was prima te doen qua smaak (alleen niet pittig)

2klein.JPG




Tot slot de bavette laten marineren in Lee Kum Kee hoisin-saus, beetje sesamolie, limoensap en wat knoflook chili woksaus en op de bbq.
De ster van de avond:
4klein.JPG


Nog even de helft verder garen (zwangere vrouw aanwezig)
5klein.JPG


Serveren in blad van romaine sla met wat ananassalsa en de pruimensaus.

6klein.jpg


Het had totaal geen pit (vond de vriendin niet zo erg), maar zo was het een verrassend heerlijk zomers/fris gerechtje die uitstekend paste bij het mooie weer van afgelopen weekend. Deze gaat komend zomer zeker terugkomen, maar dan met de echte hete pruimensaus.

Makkelijk gerechtje, aanrader.

Groet vanuit de achtertuin, Denny
 
Wow Denny, mooi gerechtje zo en wat een heerlijke foto met die relaxte hangmat op de achtergrond! Happy Days!
 
Heerlijk! En een goede reden om nogmaals te maken!
 
Lekkere wrap zeg. Deze ga ik onthouden. Heb ooit Ben iets zien maken met koolblad. Ook al zo iets leuks. En Bavet is geweldig lekker. Dus dat moet smullen geweest zijn.
Succes met de fotowedstrijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan