BasBQ
Beef en Steak

Skirt Steak Fajita's

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Beste BBQ genoten.
Het is weer even geleden dat ik actief was. Maar na de post van Sander op FB gezien te hebben kreeg ik toch weer zin om eens de Q aan te gaan steken. Iets lekkers te gaan maken. En vooral dat ook weer eens op foto vast te leggen en met jullie te delen. De fotowedstrijd deze maat gaat over festival eten. Iets wat heel kort in zicht was.... maar toch weer verdween. Niet getreurd, we maakten ons eigen festival door het opzetten van het zwembad. De brakken hadden heel de dag feest. En ik had mooi tijd om eea voor te bereiden. Het werden Fajita's. Die kan je lekker uit het vuistje eten. Wel zo makkelijk op een festival.

Daar gaan we. Eerst een marinade maken voor het vlees.

- sap van 1 limoen
- sap van 1 sinaasappel
- 1/2 ui gesnipperd
- 2 tenen knoflook
- scheut azijn. (ik gebruikte appel cider azijn)
- scheut ketjap manis
- 1/2 eetlepel chili vlokken
- 1 theelepel komijnzaad gemalen
- 1 theelepel ketoembar
- Peper en zout naar smaak.

Dit alle gaat in een zip-lock zak. Het vlees bestrooi ik op de plank met zout en peper. Dan kan ik goed zien hoeveel zout en peper ik toe voeg. Daarna kan die ook in de zak met marinade. Ik maakte de marinade in de ochtend. Dus het vlees kon mooi overdag intrekken.

GIMALn8h.jpg


N4vTL0yh.jpg


UjFR5H1h.jpg


RCzp5vHh.jpg


Na een dag druk in en om het zwembad. Werden de brakken moe en kregen ze honger. Tijd om de Q eens aan te gaan jagen en aan het eten te beginnen. Vrouw lief maakte de tomaten salsa en Guacamole. Ik ging lekker de groentes grillen.

vn0Wvhzh.jpg


jm1Wopuh.jpg


noMDEvsh.jpg


pFR1K7ih.jpg


qzxS9Q9h.jpg


De paprika's gingen even in een plastic zakje. Zo kunnen ze even koelen en kan de vel er straks makkelijker af.
Na dat ze iets waren afgekoeld kon het pellen beginnen en de boel klein gemaakt worden.

g0iwfG0h.jpg


Vrouw lief had de badgasten bij een gedreven en richting hut gedirigeerd. Nog even afdrogen en dan konden we gaan eten.
Heb ik mooi de tijd om de skirt steak eens even mooi te gaan grillen. Deze gaar ik tot max 52gr kern. BGE was ondertussen ook flink opgestookt dus het feest kon beginnen.

XtMJbNVh.jpg


I5oIz9nh.jpg


iNPmxjdh.jpg


Vlees netjes in dunnen plakjes snijden. Tijdens het snijden nog even een gietijzer pannetje opwarmen zodat het vlees straks niet snel af gaat koelen.
De wraps even opwarmen op het rooster en alles kon opgediend worden.

bikI3omh.jpg


3GiXT1Wh.jpg


Ni0xQ2yh.jpg


De brakken konden aanvallen en ik ging proberen een mooi plaatje te schieten.

2N1PqfGh.jpg


OMG wat is dat weer zalig eten zo buiten in de tuin. Lekker uit het vuistje.

lQ79vNjh.jpg


We hebben weer genoten van het mooie weer. En lekker buiten kunnen eten. Dit zijn voor mij wel de meest fijne zomerse gerechten van de Q.

Bedankt voor het lezen en kijken
Bram.
 
Pracht reportage, had graag meegegeten.
 
Mooie reportage weer. Het water loopt me in de mond.
 
Mooi verhaal! En wat een fijne plaatjes zeg! Het vlees ziet er 😍 uit! Idem voor de bijgerechten. Beter dan dit gaat het (bijna) niet worden 🔥
 
Lekkers allemaal, van zwemmen krijg je toch al zo'n trek. ;)
 
mooie repo en een schitterend resultaat Bram
perfecte cuisson 😋
heb ik eigenlijk niks meer aan toe te voegen
 
Heerlijk Bram. Daar had ik graag een wrapje van mee gegeten 😁
 
Heerlijk Bram! Het perfecte maaltje voor op een zonnige zomerdag. 😎
Zo zie je maar weer dat je met redelijk eenvoudige ingrediënten een fantastisch gerecht op tafel kan zetten.
 
Fijn dat ik je inspireer Chef Bram, maar dan hoef je toch niet meteen een prijs winnende foto te maken? Zalige plaatjes kerel, bravo!
 
Hey Bram, tof dat je ook weer uitgebreid de tijd hebt genomen om alles in beeld te brengen. Mooie weergave....Krijg er trek van!!
 
Mooie plaatjes de smaak en geur spat van het scherm af.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Daarvoor zou ik ook zwembad uit gekomen zijn
 
Hoe zwaar was de skirtsteak en hoeveel fajita's kon je ermee vullen samen met de andere ingrediënten?
Volgende maand ergens krijgen wij gasten en dit lijkt me wel een topper om te maken dan.
 
Super resultaat Bram, blij dat je weer online bent.
 
Fijn dat ik je inspireer Chef Bram, maar dan hoef je toch niet meteen een prijs winnende foto te maken? Zalige plaatjes kerel, bravo!

TNX mate. Ik zal me voortaan minder uitsloven hahaha.


Hoe zwaar was de skirtsteak en hoeveel fajita's kon je ermee vullen samen met de andere ingrediënten?

De steak was z’n 500gr voor deze op de Q ging. 2 volwassenen en 2 kids hebben hier van gegeten. Het is maar net hoeveel vlees je op een wrap doet. En hoeveel van de rest. Dat is voor iedereen anders. Wij hebben z’n 6 wraps kunnen maken. Maar de brakken aten vooral alles los van elkaar. Daarvoor had ik wat extra paprika’s gegrild.
Het is vooral zaak dat je het vlees zo dun mogelijk haaks op de draad snijd. Ik reken meestal op z’n 150gr PP. Zijn het vooral vlees eters pak je wat meer. Dit is zo lekker dat gaat toch wel op
 
Terug
Bovenaan Onderaan