BasBQ
Beef en Steak

Signature dish: Vitello tonnato

 
 

Kaspa

Kooltjesharker
Berichten
127
Dag allen,

Gisteravond was het zo ver. Mijn nieuwste bbq aanwinst werd geleverd. De Primo oval 300. Ik had hem op afroep staan omdat ik nog bezig ben met het lassen van een passend meubel. Maar aangezien dat elke keer uitgesteld wordt doordat ik afhankelijk ben van mijn zwager en het bedrijf waar hij werkt (die loods mogen we gebruiken) schiet het niet echt op. Vanwege het mooie weer en mijn snel groeiende bbq to do list wilde ik niet langer wachten. Zodoende de bbq op een tijdelijke plek neergezet zodat ik er in ieder geval mee aan de slag kan.
IMG_4744.jpeg

IMG_4755.jpeg

De fotowedstrijd uitdaging van deze maand is een signature dish. Nou heb ik er meerdere maar gekozen voor de Vitello Tonnato. Deze valt hier altijd goed in de smaak en op deze manier kon ik mooi de bbq in gebruik nemen. Vanmorgen langs de slager, deze had geen kalfsmuis helaas maar een mooi ander stuk mee gekregen (ik meen een deel uit de nek). Gelijk in de rub gezet (had nog een klein bakje grillworst kruiden over van de Wild van Wild grillworst die we laatst gegeten hebben, weet de samenstelling helaas niet, aangevuld met een beetje chili). Daarna in de koelkast en de primo rustig opgewarmd tot 100 graden indirect.
Ondertussen de tonijnsaus gemaakt van tonijn uit blik, kappertjes, mayo en een kneepje citroensap.
Het vlees had 5 kwartier nodig om op een kern van 52 graden te komen. Na even rusten konden de borden opgemaakt worden.

Prima gelukt al zeg ik het zelf. En mijn zwager heeft 2 keer opgeschept, die wilde nog wel voor een derde keer gaan maar het laatste stukje is voor mij op brood morgen.

En werken met de primo is een feest zeg. Daar ga ik de komende tijd een hele boel plezier aan beleven. En jullie mogelijk ook als ik er aan denk foto's te maken.
Want zonder foto's is het niet gebeurd dus bij deze:
IMG_4759.jpeg

IMG_4763.jpeg
IMG_4765.jpeg
IMG_4769.jpeg
 
Dat ziet er erg lekker uit. Knap dat je de bbq zo lang op afroep kon laten. Ik had niet zoveel geduld gehad 😜

Succes met de wedstrijd!
 
Mooi gedaan!

Nu je zwager zo lekker gegeten heeft kan hij ook wel een beetje haast maken. 😉
 
Haha. Dit is een andere zwager. Heeft 2 jaar geleden ook een Kamado aangeschaft maar is zelf te bang om nieuwe gerechten te proberen.
Ik hoop dat dit soort etentjes hem inspireren want ik vind het ook wel eens fijn om zelf niet te koken. Want eerlijk is eerlijk. Nu ik zelf een beetje kan bbqen valt het uit eten gaan toch regelmatig wat tegen.
Zegt misschien ook wel wat over de keuzes qua restaurants of de kookkunst van sommige vrienden maar vind het wel eens fijn om niet zelf uren in de weer te zijn voor het avondeten.
 
Heerlijke bijdrage. Wat is je primo nog wit😉
 
haha jaa uiteten gaan is zelden nog de moeite waard..

en met deze fotos snap ik ook meteen waarom.. lekker hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan