BasBQ
Beef en Steak

Schoonmaken Napoleon Roque

Gortelaar

Tondelzoeker
Berichten
23
Hi allen,

Ik heb onlangs naast mijn Weber Kettle een Napoleon Roque 425 aangeschaft.
Een prachtig exemplaar, maar ik weet niet zo goed hoe ik deze moet schoonmaken.

De roosters borstel ik schoon of ik gebruik water met een sponsje. Daarna hoog opstoken en dan wat olie gebruiken.

In de beschrijvingen lees je heel duidelijk dat je geen andere middelen moet gebruiken dan water voor de behuizing.
Klopt dit? Ik merk namelijk dat ik hem dan toch niet heel goed schoon krijg of dat er kringen te zien zijn.
Ik zou het liefst een soort van allesreiniger gebruiken om hem echt netjes schoon te maken, maar de vraag is of ik zo eigenwijs moet zijn haha!
 
Leuk bedacht van Napoleon maar met alleen water kan je een bbq toch niet schoon houden? Ik zou blue wonder gebruiken en niet direct op de behuizing spuiten.

ik heb trouwens al meerdere mensen gesproken die een wit uitgeslagen Napoleon aantroffen nadat ze hem onder de nieuwe hoes vandaan haalde. Dit was dan na regen en zonnige dagen. Misschien zit er in de hoes een weekmaker oid die de lak aantast. Ik zou er een oude handdoek tussen leggen.
 
Leuk bedacht van Napoleon maar met alleen water kan je een bbq toch niet schoon houden? Ik zou blue wonder gebruiken en niet direct op de behuizing spuiten.

ik heb trouwens al meerdere mensen gesproken die een wit uitgeslagen Napoleon aantroffen nadat ze hem onder de nieuwe hoes vandaan haalde. Dit was dan na regen en zonnige dagen. Misschien zit er in de hoes een weekmaker oid die de lak aantast. Ik zou er een oude handdoek tussen leggen.
Dank voor je reactie!

Ik heb een mooie overkapping waar hij onder staat. Ik heb tot op heden geen gebruik gemaakt van een hoes omdat hij geen hinder ondervind van weersomstandigheden.
Echter maakt dat wel dat ik hem regelmatig even moet schoonmaken.

Ik ga eens kijken naar Blue Wonder.
 
Voor mij ook een van de redenen om mijn gasbbq (weber) te verkopen. De roosters brandde ik leeg, maar vooral de rest van het binnenwerk was lastig schoon te maken en houden. Voor verkoop een spuitbus met bbq-cleaner gebruikt uit de super, ging best prima
 
Terug
Bovenaan Onderaan