BasBQ
Beef en Steak

Saus voor bij de varkensrack en welke dome temp?

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.149
Met nieuwjaar een varkensrack voorzien. Ik ben normaal niet voor de sauzen, maar de visite wel. Heb ff wat zitten googlen, maar nog niets concreets gevonden. Iemand een goed recept van saus dat bij rack past?

Het rack zelf ga ik insmeren met mosterd en dan rubben een dag van te voren. Daarna een 2 a 2,5u indirect op de Q op 130° (of moet dit warmer?). Ik vind zoveel recepten, maar de ene doet het op 100°, een andere op 130°, dan weer 150, 160 en 180° zelfs. Deze keer geen idee welke te doen. Kan er mij iemand zeggen op welke temperatuur en welke tijd? Dan kan ik me wat plannen.

Thanx
 
Zou zeggen dat je met 130 prima zit. Die temp hou ik ook altijd aan met pulled pork/beef.

Qua saus zou je een simpele champignonnen saus kunnen maken.
 
Ps qua tijd, niet teveel plannen de avond de avond laten zijn. Geeft voor jezelf het minste druk. Neem de visite mee naar de Q, sapje erbij dreuge worst en feest🎉
 
Ps qua tijd, niet teveel plannen de avond de avond laten zijn. Geeft voor jezelf het minste druk. Neem de visite mee naar de Q, sapje erbij dreuge worst en feest🎉
Qua timing zit ik meestal wel goed, maar moet een richting hebben.
 
Caroline mustard saus.
Zeer lekker bij varkens vlees.


Ook al lijkt hij heerlijk, maar dat gaat hem niet worden. Mosterd is voor mijn vrouw een no-go :D Evenals BBQ-sauzen door haar niet gewaardeerd worden.
Ik ben eerder op zoek naar een warme vleessaus of hoe ik dat moet noemen.
 
Ik ga dit jaar voor de sinaasappel-amaretto saus uit dit topic;

Deze

Lijkt mij ook wel smaken bij varkensvlees.
 
Een blackwellsaus doet het ook altijd goed bij varkensvlees
 
Ah ja, ff op terug komen. Het is jagersaus geworden die mijn vrouw gemaakt heeft. Geen foto’s van, maar wad wel heerlijk en past er echt goed bij.

2A79CB49-A6B0-448C-A485-A3192C487F8B.jpeg


C7C327E2-50E1-4401-8567-91B2FCE8D22B.jpeg
 
En nota bene gebaseerd op een recept van je landgenoot Jeroen Meus ;)
 
En nota bene gebaseerd op een recept van je landgenoot Jeroen Meus ;)

Zigeunersaus is ook wel lekker. Moeten we ook nog eens op het programma zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan