BasBQ
Beef en Steak

sate ala mij (Kruit 17 Jeroen)

 

kruit17 Jeroen

Stoker
Berichten
291
E009A87F-0DA1-4C24-9FBD-6A21B71B8A21.jpeg


ingredienten.
1 kilo kip filet of kippedijen
6 eetl ketjap manis
2 eetl soja saus
4 eetl agave siroop
4 teentjes knoflook in stukjes
2 tl sambal oelek
2 tl sambal badjak
3 cm gember in stukjes
1 ui in grove stukken
2 eetl knoflook Koriander woksaus
2 tl bruine basterdsuiker.

Tja weer eens met sate aan de slag dit keer weer anders maar heerlijke zoete smaak.
voorbereiding op de sate voor morgen.

bereiding
Doe alle ingrediënten in een ziplockzak.
20220118_193056.jpg


snij de kipfilet in blokjes van ongeveer 2 cm.
20220118_193229.jpg


meng alles goed doorelkaar en doe de ziplockzakjes goed dicht in een kom.

20220118_194029.jpg

Bewaar 1 nacht in de koeling.
Tot morgen.

Daar zijn ze dan.
Laat de kip en marinade uitlekken in een vergiet.

20220119_161152.jpg


Maak de sate stokjes.


20220119_162605.jpg


Kook overgebleven marinade ongeveer 10 min al roerend in.

20220119_165231.jpg


Maak de bbq indirect op 180 graden.
Gaar de sate ongeveer 20 min indirect smeer om de 10 min de marinade over de kip en draai om.

20220119_172304.jpg


Na 20 min gril af boven de kolen tot een kern temp van 72 graden.

20220119_173621.jpg


Eetsmakelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lekker hoor een kippendij satetje 😋
 
Potvers, lekker zalig zeg!
 
Lekker hoor!

mooi bordje zo.
 
Voor saté ben ik altijd te porren. Lekker bordje met een goed gevuld stokje.
 
Lekker bordje zo!
 
Heerlijk.

Ff een vraagje. Ik ga zaterdag ribbels maken, maar 2 dames van de groep die eten geen ribben. Dus voor hen ga ik sate's van kip maken. Normaal marineer ik dat standaard met pezo, olijfolie en provincaalse kruiden. Nu wil ik het eens iets specialer maken, maar 1 van die dames gaat het zeker niet zo eten zoals het in dit topic staat wagens teveel calorieën denk ik :ROFLMAO: Jawel, het is een dame met een sixpack :ROFLMAO:

Ik had gedacht aan:
- Olijfolie
- PEZO
- Marokkaanse kruiden (staat zo een potje in de kast)
- Ketjap Manis (niet te veel)

Zou dit een goede combo zijn?
 
Heerlijk.

Ff een vraagje. Ik ga zaterdag ribbels maken, maar 2 dames van de groep die eten geen ribben. Dus voor hen ga ik sate's van kip maken. Normaal marineer ik dat standaard met pezo, olijfolie en provincaalse kruiden. Nu wil ik het eens iets specialer maken, maar 1 van die dames gaat het zeker niet zo eten zoals het in dit topic staat wagens teveel calorieën denk ik :ROFLMAO: Jawel, het is een dame met een sixpack :ROFLMAO:

Ik had gedacht aan:
- Olijfolie
- PEZO
- Marokkaanse kruiden (staat zo een potje in de kast)
- Ketjap Manis (niet te veel)

Zou dit een goede combo zijn?

Ik ken de Marokkaanse kruiden niet direct maar als het een beetje als ras el hanout is werkt het wel.

Je zou ook nog 5-spices met een teriyaki lak kunnen doen. (Zit ik nu ff te bedenken) dat zal ook wel smaken.
 
Ik ken de Marokkaanse kruiden niet direct maar als het een beetje als ras el hanout is werkt het wel.

Je zou ook nog 5-spices met een teriyaki lak kunnen doen. (Zit ik nu ff te bedenken) dat zal ook wel smaken.
Die Ras heb ik ook staan. Maar daar zit precies munt in en daar houdt niet iedereen van. Moet het eens bekijken.

5-spices ken ik niet
 
Heerlijk.

Ff een vraagje. Ik ga zaterdag ribbels maken, maar 2 dames van de groep die eten geen ribben. Dus voor hen ga ik sate's van kip maken. Normaal marineer ik dat standaard met pezo, olijfolie en provincaalse kruiden. Nu wil ik het eens iets specialer maken, maar 1 van die dames gaat het zeker niet zo eten zoals het in dit topic staat wagens teveel calorieën denk ik :ROFLMAO: Jawel, het is een dame met een sixpack :ROFLMAO:

Ik had gedacht aan:
- Olijfolie
- PEZO
- Marokkaanse kruiden (staat zo een potje in de kast)
- Ketjap Manis (niet te veel)

Zou dit een goede combo zijn?
ja hoor denk dat kip overal wel mee smaakt ook al zal het simpel een kruidenrub zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan