BasBQ
Beef en Steak

Saté van de varkenshaas

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.126
Omdat we in België weer gelimiteerd zijn ivm vrienden over de vloer en ik nog veel vlees in de vriezer heb, ga ik dus eerst zien om al het pork op te krijgen omdat te lang in de vriezer is niet goed. Rund mag wat langer.

Ik had nog een varkenshaasje liggen en dat was de vorige keer goed meegevallen, maar vond mijn vrouw de rooksmaak er niet leuk aan.

Vermits ik ook nog een GasBBQ heb en zij geen rooksmaak wilde, ging ik dan maar ff wat gas nuttigen ipv houtskool. En dan is een sateetje welkom.

Gisteren in stukjes gesneden, dan de sweet paprika rub gemengd met olijfolie, beetje bruine suiker en citroensap, en alles samen in de zak tot deze avond. ik vond het heerlijk, maar mijn vrouw vond het te zoet. 1 ding is duidelijk. Geen zoete rubs en geen BBQ sauzen hier thuis. Dat is dus alleen voor mijn vrienden met smaak en ik :D

En om niet altijd speciaal te doen, gewoon een simpel pureetje en erwtjes met worteltjes.

Was haast vergeten hoe traag het gaat op een gasbbq. de tijd die je wint met opstarten, ben je kwijt met bakken.

Impressies:

3941AA69-9D15-4094-A0BE-744F25D1E44B.jpeg


4A69F6BB-3319-4F16-B18B-748C9678279C.jpeg


2DC78399-5BB2-4E67-B099-7EB405345DFC.jpeg


E6A73B44-2EB8-4C03-98F0-7764DD95E1C3.jpeg


4715D20D-CA28-417D-BDE9-1EA62D296DC7.jpeg


AACDD1A6-A369-436F-8941-97F98C531CA8.jpeg


83BCEEAF-BE6D-49B4-9958-EA8F00026968.jpeg
 
Mooie saté hoor. Zal wel gesmaakt hebben denk ik zo.
 
Heerlijk saté! Ziet er goed uit. Waar is de pindasaus 😜
 
Mooie spiesjes. Laat ze smaken.
 
Lekkere stokjes hoor!

Lekker is het in ieder geval, maar die uit de winkel zijn meestal ook niet echt heel slecht. Wel minder werk :D
Maar van varkenshaas vindt je ze niet echt veel. Meestal is het gewoon varken of kalkoen bij ons in de winkel. Met varkenshaas is het lekker zacht.

Paar weken terug had ik de varkenshaas met dezelfde rub met een initial sear gemaakt en vond ik ook heel lekker.
 
Lekker is het in ieder geval, maar die uit de winkel zijn meestal ook niet echt heel slecht. Wel minder werk :D
Maar van varkenshaas vindt je ze niet echt veel. Meestal is het gewoon varken of kalkoen bij ons in de winkel. Met varkenshaas is het lekker zacht.

Paar weken terug had ik de varkenshaas met dezelfde rub met een initial sear gemaakt en vond ik ook heel lekker.
Bij mij in de buurt heb je wat buurt supermarkten welke een eigen slagerij of zelfs eigen vee hebben. Hier hebben ze dan ook varkenshaas saté 👌🏻
 
Heerlijk haasje zo!

Varkenshaas is hier in Nederland ook nog wel vaak in de aanbieding, van de week maar eens een mooi stukje halen denk :)
 
Dat ziet er goed uit zeg. Lijkt wel op de Belze saté’s die ik at na het stappen. Daar ging ook een soort zoete paprika poeder over heen. Daar moet ik nog eens achte aan gaan. Water loopt me in de mond. En ik krijg er ook vreselijke dorst van
 
Dat ziet er goed uit zeg. Lijkt wel op de Belze saté’s die ik at na het stappen. Daar ging ook een soort zoete paprika poeder over heen. Daar moet ik nog eens achte aan gaan. Water loopt me in de mond. En ik krijg er ook vreselijke dorst van

Die Belze saté ken ik niet. Maar geloof best dat ze lekker zijn.
De rub die ik gebruikte is wel zoet, maar ik vind dat wel eens lekker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan