BasBQ
Beef en Steak

Sappig kippetje

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Vandaag zou een vriend effe een bakkie komen doen en op de vraag of een kippie van’t Eitje welkom was. Dat was tie

Eerst effe een kippie gehaald

Bedacht om de borst te injecteren met de rub.
Rub in een vijzel nog kleiner gemaakt en olijfolie erbij gedaan

A1EA4571-F442-4B9B-95C1-7A3E8F798CC3.jpeg


Effe laten intrekken en via een zeef in een ander bakje gedaan zodat het de spuit in kon.
Kippetje in de rub gezet, geïnjecteerd en nog effe in de koelkast gezet. Omdat ik toch in de koelkast moest zijn maar een blikkie radler 0.0 eruit gehaald en voor de helft geleegd. Was een radler geworden omdat ik misschien nog effe de motor op gemoeten zou hebben. Was niet nodig bleek achteraf 😱 maar zo kon het bier warmer worden.

Eitje opgestookt tot 170 graden. Blokkie appel chunk erop, plate setter geplaatst, lekbak erop (hier warm water ingedaan) en het gietijzeren rooster (ondersteboven) geplaatst en het kippie erop.
Warmer bier en warm water gedaan om de temperatuur niet nadelig zou beïnvloeden. Gokje 😁

Na een uurtje nog effe extra zuurstof toegelaten voor een paar minuten en klaar

EBEE1B7D-78BE-4A70-B0CA-DBFDD86FC5DD.jpeg


Het warmere bier en warm water kan psychisch zijn maar het kippie smaakte goed en was verre van droog
 
Laatst bewerkt:
Die ziet er sappig uit.
Zal best gesmaakt hebben.
 
ziet er uit als een topkip
ik snap die vriend van jou wel, ik zou ook bij jou een bakkie komen doen
 
Topkippie, lekker hoor!
 
Staat er mooi op, welkom bij de Tokkies!
 
Ziet eruit om op te eten haha. Zelf nog nooit op blik gemaakt. Wel paar keer zonder blik en dan die holle ruimte opvullen met het een en ander haha.
 
Vandaag zou een vriend effe een bakkie komen doen en op de vraag of een kippie van’t Eitje welkom was. Dat was tie

Eerst effe een kippie gehaald

Bedacht om de borst te injecteren met de rub.
Rub in een vijzel nog kleiner gemaakt en olijfolie erbij gedaan

Bekijk bijlage 5052

Effe laten intrekken en via een zeef in een ander bakje gedaan zodat het de spuit in kon.
Kippetje in de rub gezet, geïnjecteerd en nog effe in de koelkast gezet. Omdat ik toch in de koelkast moest zijn maar een blikkie radler 0.0 eruit gehaald en voor de helft geleegd. Was een radler geworden omdat ik misschien nog effe de motor op gemoeten zou hebben. Was niet nodig bleek achteraf 😱 maar zo kon het bier warmer worden.

Eitje opgestookt tot 170 graden. Blokkie appel chunk erop, plate setter geplaatst, lekbak erop (hier warm water ingedaan) en het gietijzeren rooster (ondersteboven) geplaatst en het kippie erop.
Warmer bier en warm water gedaan om de temperatuur niet nadelig zou beïnvloeden. Gokje 😁

Na een uurtje nog effe extra zuurstof toegelaten voor een paar minuten en klaar

Bekijk bijlage 5053

Het warmere bier en warm water kan psychisch zijn maar het kippie smaakte goed en was verre van droog
Is er nog een bakkie over? 😋
 
Lekker hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan