BasBQ
Beef en Steak

RVS wartel met high heat silicone wartel

meinonA

Stoker
Berichten
271
Goede avond,

Ik ben opzoek naar een wartel die ik wil gebruiken om mn probes in te doen van mn thermometer.

Iemand enig idee waar je dat in Nederland kan kopen?
(Geen Alibaba of AliE)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Wat is de maximale temperatuur waar er het over hebben?

De meeste rvs wartels die voor ons stervelingen nog een beetje te betalen zijn gaat tot 100 graden.

Industrieel zou wellicht hoger gaan, dan moet ik morgen op de zaak eens kijken.
Verwacht wel dat hier een behoorlijk kosten plaatje aan zit.
 
Ik bedoel dat ze niet heel erg goed verkrijgbaar zijn.
En deze zijn inderdaad bedoeld voor gebruik tot 100 graden en gezien het gaat om een smoker vrees ik dat het max 150 is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
In mijn vakgebied kom ik behoorlijk wat wartels tegen, de wartels voor 150 graden of hoger kosten een berg geld en zijn vaak van rvs. Als het bedoeld is voor kabels van de probe kijk dan eens Hier. Scheelt je zeker een paar tientjes, kun je weer een lekker stukje vlees van halen ;)
 
@Koen misschien een gekke vraag, zou je een rvs knelfitting uit de installatietechniek kunnen gebruiken om die gomlets dicht te knijpen zodat die beter aansluit op je kabel?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
@Koen misschien een gekke vraag, zou je een rvs knelfitting uit de installatietechniek kunnen gebruiken om die gomlets dicht te knijpen zodat die beter aansluit op je kabel?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Ik denk dat je het dan erg ver gaat zoeken wat betreft "rookdichtheid". Als in de gomlet een gaat prikt ter grote van je kabel zou die prima moeten afsluiten
 
Stukje aluminiumfolie om het verschil op te vullen? Ik zou het niet onnodig moeilijk maken.
 
Ik heb Weber 85037 Smokey Mountain 6 stuks voor €20 gekocht bij grandado
 
Haha, klopt. Ervan uitgaande dat het een fitting is die normaliter een keurmerk heeft.

Alleen voor een paar rubbertjes zou het mss wel kunnen.
Maar dan is de verzending wat langer.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Als het alleen om de doorvoer van je sensordraad gaat....

2015-08-16 15.39.25.jpg


Grote sluitring en een stukje siliconen bakmat (of onderkant cubcake). Goed tot 250gr. C!

Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan