BasBQ
Beef en Steak

Runder rollade garing en bereiding

 
 
 

Bakero

Kooltjesharker
Berichten
225
Ik heb hier een carpaccio rollade van 700 gram en vraag me af hoe ik deze nu het lekkerste kan bereiden. Wil graag medium hebben (kern temperatuur 63 graden volgens mij) maar heb geen idee hoe lang dit duurt en of rookhout (zo ja welke) te adviseren is. Zou mooi zijn als ik wat tips kan ontvangen. Alvast bedankt.
 
Indirect met wat kersenhout vind ik het lekkerste. Garen tot 50 graden en dan nog even kort en heet afgrillen tot 54 graden.
 
Indirect met wat kersenhout vind ik het lekkerste. Garen tot 50 graden en dan nog even kort en heet afgrillen tot 54 graden.
Dank voor je reactie maar Ketel op 170 graden en indirect ?
 
Heb niet 1-2-3 een antwoord op je vraag. Maar aangezien je post een vraag is verplaats ik hem naar de rookkamer, daar is hij meer op zijn plaats.
 
Ik heb er pas een zelf gemaakt van bavette en die moest er een klein uurtje op, ook op 170 graden.

 
Die ga ik morgen ook op de Q gooien. Bedankt dat hoef ik niet meer op te zoeken.
 
Rookhout geeft een heerlijke smaak aan het gerecht en dat is een toevoeging die je niet snel in je keuken toevoegt🤣. Heb gekozen voor 60graden omdat we hier houden van (net ietsje verder dan) medium. Indirect met een kokend hete waterbak in de ketel. Het was voor herhaling vatbaar. Het mooie is dat de jongens het nu ook eten want die vinden dat ik alleen maar lekkere dingen maak op de bbq oftewel al komt het uit de oven dan hadden ze het niet aangeraakt 🤣🤣🤣 dit is een win-win situatie... morgen gaat de killed road chicken erop en daarvoor gaan we Burnt Ends van frikandel maken, voor de eerste keer. Ik heb er zin in.
FEA73F13-6DDE-4FCF-A4FE-90C11E7315B9.jpeg
BD5453BC-86D3-4E37-AC9A-6BAEC7554F79.jpeg
 
Lekker man! ziet er goed uit! 🔥 (y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan