BasBQ
Beef en Steak

Rub voor kip.

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
19.965
IMG_2046.JPG


Hier een simpel recept voor een rub voor Kip.

Ingredi?nten:

- 2/3 cup chilipoeder
- 1/2 cup suiker
- 4 eetlepels zout
- 4 eetlepels knoflookpoeder
- 4 eetlepels uienpoeder
- 1 theelepel cayenne peper

IMG_2045.JPG


Werkwijze:

Meng alles bij elkaar en voila ;).

IMG_2046.JPG
 
Prima gaan we maar eens proberen, alles in huis dus komt best uit.
 
En de chilipoeder is dan een mix neem ik aan?!? ;)
 
Chilipoeder is altijd mix, tenzij anders aangegeven ;)
 
Misschien een domme vraag maar wat bedoelen jullie met "mix" ? Chillipoeder  is chilipoeder toch of zeg ik nu iets heel vreemds....
 
Lin zei:
Misschien een domme vraag maar wat bedoelen jullie met "mix" ? Chillipoeder  is chilipoeder toch of zeg ik nu iets heel vreemds....

Nee je zegt niks verkeerds. Alleen zijn er in Nederland twee soorten Chillipoeder. De ene bestaat gewoon uit gemalen chillies en de ander uit een mix van zachte pepers komijn, knoflook, koriander, oregano en pikante spaanse peper.

In Nederland is de Chillipoeder van Silvo een mix en in Belgie de Chillipoeder van Ducros (beide onderdeel van McCormick)

In Amerikaanse recepten, en die gebruiken we hier het meeste, bedoelen ze altijd de mix.
 
Thanks Frits! Ik had dus gewoon de poeder er in gedaan... Maar goed dat ik nog ff vraag! Ik ga op zoek morgen!
 
De kruiden van Silvo zijn niet overal te koop. Het meeste kans maak je bij de winkels van Plus, C-1000, Dirk v.d. Broek, Bas v.d. Heijden, Digros en Deka. 
 
Frits zei:
De kruiden van Silvo zijn niet overal te koop. Het meeste kans maak je bij de winkels van Plus, C-1000, Dirk v.d. Broek, Bas v.d. Heijden, Digros en Deka. 
.


Thanks voor de tip! Dan blijft hier de c 1000 over....  Ik ga een kijkje nemen morgen!
 
Ron dan doe je er toch minder zout in ;).
 
Ik kon de chilimix helaas niet vinden maar wel iets dat er op lijkt, ik ga dat gewoon proberen op mijn BCC'tjes voor zaterdag! Tokkies zijn binnen dus ik zet ze vandaag al in de rub denk ik.
 
Top Frits!! Thanx  =D>
 
Weer een mogelijkheid erbij, weer meer bbq'en....en ik heb er zo'n hekel aan...
 
Hallo, moet je zo'n rub nog aandenken met bv olijfolie voordat je het op de kip smeert, of blijft dat poeder wel 'plakken' zonder olie?
 
Jeroenvanarkel zei:
Hallo, moet je zo'n rub nog aandenken met bv olijfolie voordat je het op de kip smeert, of blijft dat poeder wel 'plakken' zonder olie?

Je zou de kip in kunnen smeren met olie en dan de rub er op strooien.
Door de olie wordt het vel ook lekker knapperig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan