BasBQ
Beef en Steak

Rotisserie

Steven

Tondelzoeker
Berichten
9
Iemand bekend op het gebied rotisserie en welke ik moet hebben, heb het volgende model gezien graag zou ik ervaringen willen weten betreffende bepaalde merken en advies waar eventueel te koop.
 
Welk model refereer je aan in je vraag? Voor welke bbq wil je hem gebruiken? Welke heb je op het oog of al vergeleken? Zonder meer informatie kunnen we je moeilijk helpen
 
Inderdaad. Iets meer info Is Welkom
Vooruitlopend daarop :een rotisserie Is top
 
Mmm foto wordt niet toegevoegd zie ik

66348F46-D52A-4C99-A71E-E245F5CA0BAB.png
 
Wat wil je met je BBQ gaan doen?
Deze zijn bedoeld voor speenvarkens te grillen. Je kan natuurlijk ook wel wat lapjes grillen maar verwacht niet dat je hier iets mooi low and low mee kan maken. Voor lappen te grillen is hij niet ideaal vanwege de hoogte. Je moet krom staan om je vlees te draaien. Op die laatste zou je ook kippen kunnen grillen.

Denk persoonlijk niet dat er veel mensen op het forum zijn die zo'n ding gebruiken, wordt denk ik alleen in de horeca gebruikt. Maar lijkt mij een prima apparaat voor waar het voor bedoeld is.
 
Had inderdaad ook een beetje de hoop deze te kunnen gebruiken als “normale” bbq maar is daar dan inderdaad te laag voor.
Betreft de speenvarkens binnen onze vriendenkring is hier een hoop vraag naar en wordt dit nu steeds uit besteed, leek me leuk om dit dan in eigen beheer te kunnen gaan doen. Nadeel is wel dat het 90% van de tijd een behoorlijk sta in de weg ding is.
 
Wat voor gewicht is het speenvarken normaal gesproken?

Om een voorbeeld te noemen, de big joe joetisserie kan 20kg aan het spit, wat op zich gewoon een redelijk formaat voor een speenvarken. Ik heb ooit een klaar gemaakt van 15 kg, daar konden we met gemak 20 mannen mee voeden.

Nu zal de big joe met spit wel boven budget liggen voor de meesten. Helaas kan de weber spit maar 9 kg aan, maar je zou ook in die richting kunnen zoeken. Een goede degelijk BBQ waar je een spit op kan zetten voor die momenten dat je hem nodig hebt.
 
Helaas kan de weber spit maar 9 kg aan
De versie voor op een Genesis (vorige versie, 3 branders) gaat tot 10kg.
Zal wel een beetje afhankelijk zijn van het soort Weber ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan