BasBQ
Beef en Steak

Rotisserie

 
 
 

Cageman

Vuurmaker
Berichten
76
Hallo,

Ik wil een rotisserie aanschaffen en nu vind ik die van Grill Guru degene met de beste prijs.
Zijn er mensen op dit forum die met deze ervaring hebben ? en past deze op een Bastard Large ??
Of zijn er betere verkrijgbaar ???
(wil het onder de € 100 houden)


Biergondiër of Bourgonbierder achter de Bastard.
 
Heb je misschien een link.
de goedkoopste rotisserie voor een kamado is 170€ toen ik voor het laatst zocht
 
Ik heb bij de Duitse oranje bouwmarkt ook een grill guru rotisserie gezien.
Deze was inderdaad heel gunstig geprijst.
Maar dit was alleen een spit met een motortje, je kan deze dus niet monteren in een kamado.
Voor een rotisserie in een kamado heb je een ronde ring nodig die je op je kamado legt.
In deze ring kan je de spies monteren.
9d35063b81478426df0f054138076144.jpg


Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X704F met Tapatalk
 
Daar zit geen ring bij voor op de kamado.
Of wel?
Lijkt erop dat je deze zo goed als 'in' je kamado hangt ipv tussen de deksel en de dome. Daardoor heb je geen ring nodig
 
Aan de buitenkant.
Je ziet naast het motortje een plat stukje metaal. Die zal vermoedelijk op de rand van de bbq liggen. Ook aan de andere kant zie je zo'n plat stukje, die ligt dan op de overzijde op de rand.
 
Aan de buitenkant.
Je ziet naast het motortje een plat stukje metaal. Die zal vermoedelijk op de rand van de bbq liggen. Ook aan de andere kant zie je zo'n plat stukje, die ligt dan op de overzijde op de rand.
Oja natuurlijk, ik dacht dat die op de vuurkorf zou liggen. XD maar vondt het al raar ivm de motor.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 
83d0faeae24beee6fcf969526c8d2193.jpg


Past op de Bastard Large, deksel staat op een heel klein kiertje, maar dat zal geen probleem geven.
Enige waar iets op moet verzinnen is dat de plate-setter vrij hoog in BBQ hangt, dus bij grote stukken aan het spit moet ik even creatief zijn om het indirect in te richten. En één zijtafel moet je inklappen.
Maar het is een leuke aanvulling op de hobby voor een mooie prijs.


Biergondiër of Bourgonbierder achter de Bastard.
 
Maar je hebt de platesetter toch niet nodig met het spit? Ik dacht dat een spit vooral meerwaarde heeft als je het direct gebruikt of zie ik dat verkeerd?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: DRuw
Maar je hebt de platesetter toch niet nodig met het spit? Ik dacht dat een spit vooral meerwaarde heeft als je het direct gebruikt of zie ik dat verkeerd?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Op een weber gasser (genesis) gaat het indirect, bij de summit variant kan de infrarood brander erbij aan (direct), in een professionele steamer gaat het indirect, in de professionele kippengrill direct (gloeispiraal in het midden, draaien de spitten omheen).
Kan blijkbaar allemaal prima! :D
 
Haha oké in ben overtuigd dat het kan. Maar waarom zou je het willen, wat is het verschil met bijvoorbeeld een kip op het rooster indirect en en kip aan het spit indirect?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ik doe de meeste grillsessies indirect. De meerwaarde komt van het vet dat rondom je vlees draait.
En anders kun je ook vragen wat is dat de meerwaarde tov direct op het rooster grillen?
 
Ja dat klinkt wel logisch eigenlijk. Het voordeel dat je met een spit en directe warmte hebt toch direct op het rooster is dat het vlees continue draait en dus gelijkmatig gaart en minder snel verbrand.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Maar dan zou met direct op een lagere temperatuur tot een zelfde resultaat kunnen komen

Ik hen het weber spit. Met een 57 heb je dan heel makkelijk de mogelijkheid voor indirect. En als je kolenbakjes gebruikt kun je die er tegen het einde nog even direct onderschuiven.
Bij kamado’s zie ik constructies met een klein beetje kolen tegen de achterkant, divide en conquer half gevuld, lekbakjes op de kolen, platesetter er onder etc.
 
Dat is waar.

Ja ik merk dat het wel wat krap is allemaal in de kamado als je de kolen niet direct onder het vlees wil hebben maar er net naast


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Waarom denk je dat het zolang heeft geduurd voordat die spits er kwamen. Omdat het toch niet echt ideaal is
 
Terug
Bovenaan Onderaan