BasBQ
Beef en Steak

Rooksmaak in ijs niet altijd aanwezig

 

Josser

Stoker
Berichten
281
Een tijdje terug hebben we gerookt ijs gemaakt. Hierbij had ik (zoals het recept zegt) , de melk en de suiker exact 7 min in de rook gezet (chips).
Eergisteren nog eens een poging gedaan gezien het zo lekker was en daar viel op dat er totaal geen rooksmaak meer aanwezig was. Proef op de som genomen en nog maar een batch gemaakt. Deze keer had de melk 10 min in de rook gezeten en nog steeds geen rooksmaak te bespeuren. Nu eten wij thuis zeer geregeld gerookt eten en zijn we aan de smaak al gewend. Gezien onze eerste ervaring (wat nog niet zo lang geleden is), verwachtten we toch wel op zijn minst een toets van rooksmaak te proeven.
Wat ik me kan inbeelden waar het verschil zit. De eerste keer had ik rook chips om de hete kolen gedaan en direct de melk er in gezet (= "slechte" rook). De laatste 2 keren heb ik chunks gebruikt en mooi gewacht tot het propere rook was.

Iemand een idee waar het (nog) aan kan liggen? Wat is jullie ervaring met gerookt ijs?

Gezien ik al de rest wel nog proef, ga ik er van uit dat we geen last hebben van corona symptomen šŸ¤”šŸ˜ƒ
 
Terug
Bovenaan Onderaan