BasBQ
Beef en Steak

Rollade van de nieuwe mastertouch.

 
 

Mr D.J.

Kooltjesharker
Berichten
215
Je wil de/een nieuwe q toch zo snel mogenlijk proberen.
Niet te moeilijk doen,gewoon een rollade van de slager die ik nog in de vriezer had.
Een half om half rollade. Buitenkant rund,binnenkant varken.
Gisteravond in de rub gezet. Heb zomaar wat uit de kast gepakt.
Djinten
peper
zeezout
knoflookpoeder
marjoraan
hete paprika
uienpoeder
beetje spicy appel rub van Simply marvelous

Halfweg even de kwast erover met een klein beetje saus van honing,chilisaus,appelsap en worcestersaus. Heel licht,niet dik in de saus ofzo.
Q aangestoken indirect. ging meteen naar de 135 graden,volgende keer wat minder kooltjes in de starter.. Alles geknepen maar tikte er steeds een graadje bij. Er staat hier in het noorden een stevige wind en heb het spul verplaatst naar een plekje met iets meer beschutting. Duurde even maar de temperatuur ging naar beneden. Netjes de 120 graden kunnen regelen. Ging super.. Rollade er een uurtje of drie in denk ik zo tot de 62 graden kerntemperatuur. Ooh en wat geweekte beukensnipper gebruikt voor de rookbom in het begin. En voor het langzamere roken een stukje appel.
Zo voor een eerste keer met de Mastertouch heb ik niets te klagen. Perfecte q. En over de smaak best te preken overigens..

2zecmf9.jpg


2pyqrrs.jpg


17wilk.jpg


qsjv9h.jpg
 
ziet er goed uit, die zou ik ook best even willen proeven
 
Jou Q heet niet voor niets "master touch". Ziet er prima uit.
 
Ziet er zeker heerlijk uit.
 
Ik ben er ook erg tevreden mee. Het is dan wel een low en slow sessie geworden,waar ik eigenlijks de Exel voor heb. Maar heb er nu wel een beetje gevoel bij. Nu kan ik eens wat breder gaan kijken met wat ik ga maken..  Ik heb dan wel een todo lijst,maar daar mag ik dankzij dit forum ook wel een random nummer machine op los laten om tot een keuze te komen.
 
ik lust wel een plakje  :)
 
Ziet er goed uit hoor! En als je uit het noorden komt waarschijnlijk ook nog dichtbij!
 
Terug
Bovenaan Onderaan