BasBQ
Beef en Steak

ROCKET versie 3

steve

Kooltjesharker
Berichten
232
Vanmorgen opgestaan met een idee .. dan maar vlug de garage ingedoken op zoek naar de juiste materialen, een stuk buis afgehaald bij de metaalhandel die en ik kon tegen 11 u aan de slag ..

Vierkante buis 150*150*5 mm 1 kant onder 45? gezaagd en 750 mm langste zijde.
Vierkante buis 150*150*5 mm 2 kanten onder 45? gezaagd en 310 mm langste zijde
Vierkante buis 150*150*5 mm beide kanten recht afgezaagd en 530 mm lang

FXDQX9T.jpg


Ontbramen , lassen , de overschotten opruimen en klaar is Kees.

pAV08Ir.jpg


rKmhNbd.jpg


Zo ver ben ik alvast, eerst wat eten en dan gaat het verder .


Steve




 
In de namiddag alvast es nagedacht wat ik met de restjes zou kunnen maken ????


VFwqRs6.jpg



Steve
 
Nadat alles opgelast is en de bramen weggetovert kan ik de verf smeren, een dikke laag moet erop in 1 laag , dat is mijn ervaring met deze verf. Twee lagen schilderen kan ook, maar dan moet je echt een week drootijd nemen tussen de twee lagen.


YFtr3Ip.jpg



Deze verf is het dus .


Steve
 
Het handvat met dekseltje was ik bijna vergeten, dus eerst nog vlug alles klaargemaakt en eraan gelast met twee kleine scharnieren.


ipZ9Uci.jpg


0CsBKlL.jpg



Nu wat ontvetten en de verf kan erop :

MhvyuKb.jpg



Nu moet ik weekje laten uitdrogen en dan voor de eerste keer warmstoken.



Steve
 
Heerlijk om met een idee wakker te worden en een paar uur later een rocket-stove te hebben...
 
Het volgende projectje ligt al klaar!



Steve
 
Fijn stoofje!
Veel plezier ermee.
 
Morgen gaat het oventje voor de eerste keer gestookt worden !!!!
vandaag heb ik op VERSIE 2 wat scampis gebakken maar ik krijg er geen warmte genoeg mee , het wil maar niet lukken , ik hoop dat versie 3 wat beter stookt ? ik heb deze namelijk max grootte gelaten en eenvoudiger gemaakt. Mss heb ik het met mijn klepjes en onderverdeleing wel verprutst vorige keer ..

Maar ik hoorde es dat alleen de aanhouder wint .. wel ik ga winnen :)

Steve
 
Geweldig als je dit zelf allemaal kan maken.
 
Dankjewel.
 
Vanmorgen alles opgesteld en de vuurtest gedaan.
Veel droog hout en de ideale weersomstandigheden maar toch niet het resultaat die ik hoopte te boeken.
Ik maak een nieuwe tafel, ik haal geen temperatuur die hoog genoeg ligt en volgens mij komt het door de kookplaat die groter moet zodat er meer trek komt in de kachel. de oppervlakte van de plaat wil ik wel wat inkorten. Bijna rookloze schouw, dat wel maar geen raketgeluid nog!

Volgende week ga ik aan de slag, de stoofjes laat ik zoals ze nu zijn dus maar maakme een nieuwe bakplaat met grotere doorstroming en grotere schouwbuisdiameter.




Steve
 
Deze rocket laat ik voor wat hij is en start een volledig nieuwe versie , de nr 4 dus :) in een nieuw topic



Steve
 
Terug
Bovenaan Onderaan