BasBQ
Beef en Steak

Roasted Pork - Beleg?

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Ik weet een hoop over BBQ'en, durf ik best te zeggen, maar stukken vlees herkennen is echt een ramp bij mij.
De vrouw nam recent eens 'Roasted pork' mee uit de schappen van de Lidl, en ik dacht direct: dit moet ik zelf ook kunnen maken.
Dit is een van die dingen die ik schitterend vind op de boterham, maar hier in Nederland snijden we onze plakken zó dun dat je er dwars doorheen kijkt.
Ik kijk ook nu al weer uit naar Frankrijk aankomende zomer, waar ze wel fatsoenlijke plakken ham snijden.

Afijn, ik heb een snijmachine en wil het gewoon zelf maken (lekker dikke plakken dus, waar *vloek* niet doorheen kijkt als je m vast hebt).
Nu is alleen de vraag; Wat heb ik hier?
Ja varkensvlees, haha..
De verpakking:
1643624965361.png
1643624975336.png


Het vlees:
1643624993566.png


Iemand die het herkent?
Ik schaam me er bijna voor om het te vragen maar ik heb echt geen idee.
 
Hier ben in ook zo slecht in.

Lijkt wel op een stuk varkensschouder als ik een beetje rond Google.
 
Heb er ook nooit zo opgelet, maar als ik nu zo kijk zou ik bijna zeggen dat dit ham (of filet) + spek is dat aan elkaar is gelijmd. Er lijkt zelfs nog wat zwoerd aan te zitten.
Schouder lijkt het niet te zijn, dit is bv schouderham. Je ziet hier meerdere draad richtingen in het vlees plus ook meer vet in het vlees.
1643626120861.png
 
Volgens mij is dit warm gerookte casselerrib https://nl.wikipedia.org/wiki/Casselerrib
Ik heb dit wel eens bij de lidl gekocht rauw en gepekeld. Ze noemden het toen anders en het is er alleen actiematig. Verder moet het bij iedere slager te koop/te bestellen zijn.
 
In Duitsland wordt het schweingebrat genoemd dacht ik. Pork roast in de USA, geeft genoeg hits op Google. Heb het een keer gemaakt maar nog geen groot succes geweest.
 
In Duitsland wordt het schweingebrat genoemd dacht ik. Pork roast in de USA, geeft genoeg hits op Google. Heb het een keer gemaakt maar nog geen groot succes geweest.
Wat heb je toen gedaan en waarom vond je het geen groot succes?
 
Wat heb je toen gedaan en waarom vond je het geen groot succes?
In de PP rub gezet en indirect gegaard. En af en toe ingesmeerd met appelstroop. Was wel goed te doen maar niet wat ik ervan had verwacht qua smaak. Ik denk dat injecteren wel wat kan toevoegen voor de volgende keer. En de vetrand direct afgrillen ipv insmeren.
 
@SandyMan misschien een beetje laat, maar het lijkt me casselrib of toch een stuk schouder(ham).
Misschien met de foto bij je slager (of de groothandel waar je je vlees haalt) binnenstappen en vragen, dat is wat ik zou doen.
En vervolgens lijkt mij het lekkerst om het te pekelen, eventueel te rubben en dan te garen en eventueel nog affakkelen net als een picanha, mocht er een vetkap opzitten en je dat wat lijkt. Tis jou feestje natuurlijk.

misschien dat onderstaande linkjes je een beetje in een richting kunnen duwen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan