BasBQ
Beef en Steak

Roadkill chicken

 
 
 

Paddy

Stoker
Berichten
272
Vandaag op het menu: roadkill chicken. Niet daadwerkelijk van het asfalt afgeschraapt, maar gevlinderde kip. Lekker simpel gehouden: kip voor het eerst gevlinderd (best makkelijk eigenlijk), ingesmeerd met olijfolie, rub erop. De drumsticks met simpele kipkruiden voor de kinderen. En dan op de bbq. Ruim een uur op ca 180 graden, daarna de temperatuur nog even omhoog gegooid voor een krokant velletje.
81546DA9-BF4F-42C4-A367-42472644EF35.jpeg

F26BFD08-8700-4D41-8152-C8EA717223E4.jpeg


2F9BED16-5E77-4915-A963-16CBEB603611.jpeg
 
Kippetje van de Q. Dat is altijd goed. Nu ik er over denk is dat hier al weer even geleden.
 
Heerlijk die gevlinderde kip. Dit is een hele fijne manier om kip op de Q te bereiden. Bord heb je netjes opgemaakt echt een plaatje TOP
 
Ziet er lekker uit! Doe het zelf eigenlijk nooit op deze methode omdat ik een spit heb, maar mss toch een x proberen.. wat voor rub heb je gebruikt?
 
prima bordje zo geworden ! had best een vorkje mee willen prikken !
 
prima bordje eten
kipje is altijd lekker
 
Ziter er weer goed uit, zeker met de kabouter erbij.

Spatch cock/roadkill chicken is mijn favoriete manier van een hele kip bereiden. Beter dan beer can in mijn opninie. Daarom zal ik op dit forum waarschijnlijk ook nooit m'n tokkie badge halen.
 
Lekker kippetje! Ziet er enorm goed uit. Ben ook echt fan het bereiden van kip op deze wijze.
 
Ziet er heerlijk uit.
 
Altijd lekker een kippetje 😋
 
Altijd lekker, zo’n kippetje op de bbq. Eenvoudig te bereiden, veel variatie qua smaakmakers en deze ziet er zeer smakelijk en sappig uit! 👌
 
Deze ga ik ook op mijn lijstje zetten.
 
Uitstekende manier om je kippetje te garen dit gaat beter dan dat je het met BCC doet omdat je geen last hebt van de poten die toch altijd wat anders van temperatuur zijn dan de borst.

 
Laatst bewerkt:
Uitstekende manier om je kippetje te garen dit gaat beter dan dat je het met BCC doet omdat je geen last hebt van de poten die toch altijd wat anders van temperatuur zijn dan de borst.

Ziet er ook relaxter uit voor de kip

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan