BasBQ
Beef en Steak

Road kill chicken

KevinMB

Sprokkelaar
Berichten
28
Voor de tweede keer gemaakt en vind het toch net wat lekkerder dan beer can chicken.

Eerst de ruggengraat er uit geknipt en daarna het borstbeen verwijderd.
Op +- 160\170 graden gegaard.

IMG_20220824_190609.jpg


IMG_20220824_180257154.jpg


IMG_20220824_175044835_HDR.jpg
 
Spatchcocked is hier ook, op spit na, favoriet.
Leuke manier van bereiden en je leert wat over de anatomie van het beest.
 
Ik heb hem al lang niet meer gemaakt.
Deze zietner in ieder geval lekker genoeg uit.
 
Dat scheelt een hoop geknoei als ie klaar is 🔪. Ziet er goed uit, misschien binnenkort ook maar eens maken.
 
Dat is met recht een lekker kippetje ;)
 
Heb het al vaker zo gedaan, maar dan verandert die kip steeds in pulled chicken. Het komt zelden voor dat wij een hele kip hier eten. Meestal enkel de filets. Dit ziet er een heerlijk kipje uit.
 
Volgens mij de mooiste en lekkerste manier voor kip op de bbq is al lange tijd mijn favoriet(y)
 
Ziet er erg goed uit ,toevallig afgelopen weekend ook gemaakt ,die had ik gemarineerd in de yoghurt ook goed te doen .
Lekker sappig geworden ook.
 
Lekker kippie. Leuk project om te doen. Goede wildschaar dan wel een must.
Moet gesmaakt hebben
 
Nou sorry dat heb ik niet echt ,ik zat wat te lezen op mijn telefoon ,en daar heb ik het een beetje op aan gepast ,maar de hoofdzaak is dat hij een paar uur in de yoghurt zit want daar word de kip malser van en dat klopte wel ,verder kan je er van alles ingooien wat jij lekker vind .
 
Dat kippetje is ten dode opgeschreven zo lekker! 👍
 
Nou sorry dat heb ik niet echt ,ik zat wat te lezen op mijn telefoon ,en daar heb ik het een beetje op aan gepast ,maar de hoofdzaak is dat hij een paar uur in de yoghurt zit want daar word de kip malser van en dat klopte wel ,verder kan je er van alles ingooien wat jij lekker vind .
Zal het eens een keer proberen.
Dit is ook een beetje mijn manier van gerechten bereiden.. Beetje op internet zoeken en gewoon proberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan