BasBQ
Beef en Steak

Road Kill Chicken

 
 
 
 

Marcel

Pitmaster
Berichten
824
Helaas, in een vlucht poging bij de poelier, voor weer eens iemand die zich niet aan de 1,5 meter afspraak hield bij een kip met wat jongen geraakt. Snel mee naar huis genomen om de laatste sporen uit te wissen.

Normaliter maak ik een BCC echter met dit meisje kon ik niets anders dan deze waardig te af te leggen met wat over van haar jongen.
Na eerst nog een laatste massage te hebben geven met Memphis Dust.

De “crematie” was op een gematigde temperatuur waardoor het ons gegeven was alles van waarde te kunnen nuttigen.

2D9154FD-9309-450F-8054-5BE1B5CF2B6A.jpeg


C44A7D6A-878B-416B-93C7-5BD8A06FBB86.jpeg


DC91FF7C-50D6-4F9B-92C1-7656C3A69FCA.jpeg
 
Dit kippetje ziet er lekker uit. Ik heb de kruidenmix even opgezocht en dat klinkt lekker :)
 
Zo lust ik ze graag, hoe was het vel met de gematigde temperatuur? 👌
 
Een mooier einde Had het niet kunnen zijn.
Wat ziet ze er goed uit zeg
 
Ze ligt er wat schunnig bij 😉, maar dat mag de pret niet drukken.
...... Waardig toch, met de vrouwelijke positie in de missionaris houding😂
 
Zo lust ik ze graag, hoe was het vel met de gematigde temperatuur? 👌
Het vel was heerlijk crispy in the end.

Als je echt een crispy velletje wil kan ik ja aanraden kippendij met bot en vel te halen om vervolgens het bot onderhuidse vet zelf weg te halen.
 
Dit kippetje ziet er lekker uit. Ik heb de kruidenmix even opgezocht en dat klinkt lekker :)
Je kan deze rub ook gebruiken op spareribs. Hier ligt de oorsprong van deze rub 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
TOPKIP!! (y)
 
Ziet er wel erg goed gegaard uit Marcel.
Ik doe de spatchcock, zoals de meeste denk ik, andersom, ik knip de ruggengraat eruit.
Dat presenteert mooier vind ik, het kielbeen en de wishingbone verwijder ik ook.
BCC maak ik nooit meer, spatchcock/roadkill is veel lekkerder.
Mooi gemaakt.(y)
 
Ziet er wel erg goed gegaard uit Marcel.
Ik doe de spatchcock, zoals de meeste denk ik, andersom, ik knip de ruggengraat eruit.
Dat presenteert mooier vind ik, het kielbeen en de wishingbone verwijder ik ook.
BCC maak ik nooit meer, spatchcock/roadkill is veel lekkerder.
Mooi gemaakt.(y)

Voor mij ook nooit BCC meer. Hier gaat ie op het spit
 
Terug
Bovenaan Onderaan