BasBQ
Beef en Steak

Ribeye en wat klein spul.

 
 

Danny77

Gerijpt
Berichten
2.567
Vandaag een ribeye klaar gemaakt, was erg lekker en sappig maar te ver door vond ik.
Ik had een kern temperatuur aan gehouden van 72 graden.
Als jullie nog tips hebben hoor ik ze graag.
High and fast ligt me gewoon niet zo maar de volgende keer beter.  :D

28m0pzp.jpg


2no8sh.jpg


11uj8za.jpg
 
72? kern? Ja, dan is ie wel welldone. Ik haal hem er bij 52? af, en dan nog 10 minuten in de folie. Kom ik uit op 57? kern. Medium.
 
Dominique zei:
72? kern? Ja, dan is ie wel welldone. Ik haal hem er bij 52? af, en dan nog 10 minuten in de folie. Kom ik uit op 57? kern. Medium.

Zoals ik al zei de volgende keer beter. :)
Maar enorm bedankt voor de tip de volgende gaat veel beter worden.
@Brinkmeister ja hij was op kamer temp.
 
Danny77 zei:
Dominique zei:
72? kern? Ja, dan is ie wel welldone. Ik haal hem er bij 52? af, en dan nog 10 minuten in de folie. Kom ik uit op 57? kern. Medium.

Ik had de temperatuur gehaald uit planet BBQ van steven, de tabel op blz 613, 70 graden zou ros? zijn. X(
Zoals ik al zei de volgende keer beter. :)
Maar enorm bedankt voor de tip de volgende gaat veel beter worden.
@Brinkmeister ja hij was op kamer temp.
 
Heerlijk dat oefenen!
Nu mag je nog een keer!
 
Ik hou van rood.... bij 48 graden er af en ruim laten rusten. als je hem rustig naar de 48 laat komen en goed laat rusten gaat ie bij mij door naar 51-52 graden en is ie perfect (vind ik)
 
Superjohn zei:
Ik hou van rood.... bij 48 graden er af en ruim laten rusten. als je hem rustig naar de 48 laat komen en goed laat rusten gaat ie bij mij door naar 51-52 graden en is ie perfect (vind ik)
Op welke temperatuur heb je je bbq dan?
 
joethesmoker zei:
Superjohn zei:
Ik hou van rood.... bij 48 graden er af en ruim laten rusten. als je hem rustig naar de 48 laat komen en goed laat rusten gaat ie bij mij door naar 51-52 graden en is ie perfect (vind ik)
Op welke temperatuur heb je je bbq dan?

Even boven directe vuur en dan zo ver mogelijk weg, liever niet boven 100 graden.
 
Ron zei:
Duw op je vlees en voel aan hoe ver het is. Koken is ook gevoel en niet altijd absolute wetenschap.

Toen ik er voor het eerst op duwde Ron was het al te laat. ;)
Maar hij was goed door maar smaakte me nog wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan