BasBQ
Beef en Steak

Ribeye, Asperges en Aardappeltjes

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Het is vakantie.
We bevinden ons in een vakantiepark op een camping tegen de Veluwe aan. Het weer deze week is fantastisch, onze meid is 1 geworden en we zijn alleen maar buiten. Ik had nog een ribeye van huis meegenomen om mijn schoonvader te laten zien dat zijn vakantie bbq'tje toch wel een geinig ding is..
Maar met een ribeye moet wel een groentje.. Blijkbaar zijn Veluwse asperges heel wat hier, gepaard met wat overtuiging van @Bram zijn we er gekomen.
We trapten met de schoonouders op de ebikes een eindje weg met een boodschappenlijstje alsvolgt;
Asperges, aardappelen, eieren.
En, wat treffen wij;
41061DD2-E92C-4664-B5F0-E134C9DD5269.jpeg

Daar moesten we wezen!
Eenmaal binnen (in een soort oude stal) werden we verwend met de mooiste lokale producten. Mooie stukken vlees, vrije uitloop eieren, wijntjes, huisgemaakt ijs, aardappeltjes.. En natuurlijk; Asperges.
2378ACE5-7F47-4566-8BAC-883A49E7516F.jpeg


Einde middag besloten om die zwarte barrel van m'n schoonvader op te steken. Briketten, starter en wokkels had ik al mee en blijven daar, dit was wel de vuurdoop voor deze bbq.
3B0EA28F-6BF9-4AD2-B479-53ABAFD157E6.jpeg

Het verraste me dat dit bbq'tje gemaakt leek te zijn voor low en slow, een schotje om kooltjes bij elkaar te houden om echt een indirect stuk te maken..
Startertje heet, gestort in het kleine gedeelte links (schoorsteentje zit rechts). Ribeye in de koffierub en we kunnen.
87390A51-B869-4418-A23B-30309BACB6E7.jpeg


En zo gingen we weer genieten van ons tuintje en de zon.. We grillen en chillen 😜
3808D957-31F8-4F74-B320-F650A9903A38.jpeg


En schoonvader speelt lekker in het gras met zoonlief.. Ik kon m'n smaakpallet verwennen met een lekkere koude witte.
789FF1B8-D798-4473-8BB9-969606EA2B71.jpeg


Afijn, de thermapen zei 51 graden en ik vond het allemaal wel gezegend.
7D032A4C-21CA-4E86-8ED8-27DD8BD48DE3.jpeg


Even een extra Startertje gevuld om het directe stuk te verdubbelen in breedte..
Zo konden de asperges erop. Ik heb echt 0 verstand van asperges en eet ze nooit, dus fijn dat je bij zo'n boerderij aan geeft dat je ze wilt grillen en dst je op die manier een dikte aangeraden krijgt. beetje erbij gebleven en blijven draaien (met 2 opscheplepels want er was geen tang).
A023562F-653F-4657-A112-E0CECEBA0ABD.jpeg

Toen de eerste lading klaar was kon de 2e lading er net naast.
85F18530-0FB3-4A63-8F5C-B67EFDB40F75.jpeg


Vervolgens het vlees afgegrild nadat het heeft liggen rusten.
6D4DE68B-5620-4790-A17A-FEDCE47821E3.jpeg


En de aardappeltjes kwamen uit de oven, het moest wel een beetje te doen blijven hé.
Een bordje opgemaakt en we konden smullen.
Heerlijk gegeten.
FF43B362-6FF2-4CD3-B41F-304322DAF416.jpeg


147148C3-0BE8-4673-9E09-9B9EE04459CA.jpeg
 
fantastische camping maaltijd Sander. Wederom een mooie inzending!
 
Heerlijk gemaakt Sander!

Lekker op je gemak in de zon, biertje erbij, kids lekker aan het spelen, wat wil je nog meer?

Succes met de wedstrijd.
 
Sander kerel, wat een heerlijk cuisson. En mooi gegrilde asperges. Dat moet toch een TOP vakantie zijn.
Lekker prullen op een kleine BBQ is ook altijd leuk. En dan nog eens fijne resultaten behalen is natuurlijk helemaal TOP.

Maar de grote vraag blijft natuurlijk... wat vond je nou zelf van die asperges :cool:
 
fantastische camping maaltijd Sander. Wederom een mooie inzending!
Dat is een heerlijk maaltje
Wat ziet dat er lekker uit(y)
Geinig bbqtje zo met dat schot. :D Mooi gemaakt, en goed gevonden die boerderijwinkel!

Thanks!
Heerlijk gemaakt Sander!

Lekker op je gemak in de zon, biertje erbij, kids lekker aan het spelen, wat wil je nog meer?

Succes met de wedstrijd.
geen idee, ik vind het geweldig zo 😜

Sander kerel, wat een heerlijk cuisson. En mooi gegrilde asperges. Dat moet toch een TOP vakantie zijn.
Lekker prullen op een kleine BBQ is ook altijd leuk. En dan nog eens fijne resultaten behalen is natuurlijk helemaal TOP.

Maar de grote vraag blijft natuurlijk... wat vond je nou zelf van die asperges :cool:
Zo is het maar net kerel.
Ik kon ze goed hebben zo, zal er niet een jaar naar uitkijken maar als de vrouw ze weer eens wilt doe ik wel mee!
 
Heerlijk zo op de camping. Wie doet je wat met zulk lekker eten, mooi weertje 🌞 en je familie
 
Goed werk.
Fijn dat er een top leverancier in de buurt zit die ook mee denkt.
Combi ziet er lekker uit. Iets gelijks staat hier mrg op het menu.

Zon'n barreltje is zo slechtnog niet. Ook al vaker mee gespeeld.
 
Lekker bezig Sander. Zo'n buurtwinkel is toch fantastisch. Heb je nog meer gekocht dan puur nodig was? 😜
 
Heerlijk op je gemakje op de camping lekker bbq’en. Ziet er top uit, krijg er trek van.
 
Heerlijk zo op de camping. Wie doet je wat met zulk lekker eten, mooi weertje 🌞 en je familie
Oh zo is het helemaal!

Goed werk.
Fijn dat er een top leverancier in de buurt zit die ook mee denkt.
Combi ziet er lekker uit. Iets gelijks staat hier mrg op het menu.

Zon'n barreltje is zo slechtnog niet. Ook al vaker mee gespeeld.
Heel veel plezier voor zo'n klein simpel ding.
Dag later lekker wat groenten gegrild met wat couscous, shoarma en knoflook saus.
Genieten!

Lekker bezig Sander. Zo'n buurtwinkel is toch fantastisch. Heb je nog meer gekocht dan puur nodig was? 😜
Wijn.. Wijn.. Wijn.. Wijn.. :rolleyes:
Onze vakantie inmiddels voorbij, de schoonouders staan daar met de caravan het hele voorjaar.. Nog zat mooie dagen voor de boeg, en voor ons prima te rijden (25 min) ;)

Mooi gerecht heb je gemaakt

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
mooie reportage en heerlijk resultaat.
Heerlijk op je gemakje op de camping lekker bbq’en. Ziet er top uit, krijg er trek van.
Bedankt!
 
Topprestatie op de kleine grill
Komt me iets uit het verleden naar boven.
Making great things on small grills.
 
Topprestatie op de kleine grill
Komt me iets uit het verleden naar boven.
Making great things on small grills.
Ja dat is geen herinnering van recent met die grote primo grill 😂
Bedankt Ewald!
 
Yo Sander, lekker man. Dat is toch wel het ultieme vakantie genot. De ontspanning straalt van de foto's af.
Lekker bordje eten weer kerel. Stiekem toch niet een beetje balen dat je al dat lekkers met zoveel mensen moest delen?

PS
Geen schroei- of smeltplekken op de van van het huisje? De bbq staat er dicht bij lijkt het...
 
Yo Sander, lekker man. Dat is toch wel het ultieme vakantie genot. De ontspanning straalt van de foto's af.
Lekker bordje eten weer kerel. Stiekem toch niet een beetje balen dat je al dat lekkers met zoveel mensen moest delen?

PS
Geen schroei- of smeltplekken op de van van het huisje? De bbq staat er dicht bij lijkt het...
Mensen zien genieten van wat ik gemaakt heb, stilt de ergste honger hier, Rick!

Nee allemaal goed gekomen, was wel een cm of 40 van t huisje af hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan