BasBQ
Beef en Steak

Ribben met wel erg veel vlees

BramBBQ

Vuurmaker
Berichten
73
Wellicht al opgemerkt, maar ik ben de laatste tijd wat weinig op het forum. Ik hoop er binnenkort weer wat meer te zijn en natuurlijk ben ik er komend weekend bij. Afgelopen zaterdag de BBQ wel even aangehad (WSM) en bizar dikker ribben gerookt. Lekker!!

spare_ribs_bbq_20111002_1601870509.jpg


spare_ribs_bbq_20111002_1824639842.jpg


spare_ribs_bbq_20111002_2059239507.jpg


Ribben hebben 5 uur op de WSM gelegen (helaas waren ze voorgekookt) met een paar blokjes appel en aan het einde klein beetje appelsap.

Er zat zoveel vlees op de we met 5 volwassen en hongerige mannen maar 4 racks op hebben. Normaal eten we meestal een rackje of 5 pp en er zit 1 veelvraag bij die er met gemak 8 wegknaagt (en daarna nog een toetje neemt).
 
is altijd lekker, doe ze er hier thuis ook altijd een groot plezier mee, ziet er prachtig uit
 
Waar had je deze dikzakken vandaan Bram?
 
Ze waren van de Hanos. Ik heb ze niet zelf gekocht dus kan je niet vertellen waar ze lagen. Er zitten drie racks in een zak van 3 kilo (serieus!) met een marinade en dus voorgekookt.
 
Holy moly....wat een joekels dan. Ik lees gewoon express over dat voorgekookte heen he? Dat snap je wel....;)
 
Dat zijn inderdaad hele dikke ribben, jammer dat ze voorgekookt waren maar ze zullen toch wel heel lekker geweest zijn.
 
Dat zijn aardige jongens zeg! WOW!!
 
Ik gebruik dit soort ribben altijd, wegen ongeveer een kilo per slab. Ik kook ze niet voor maar gaar ze in 5 en een half uur gaar op de WSM. Ik haal ze altijd bij Kemo bv op het foodcenter in Amsterdam-West, moet je wel een kvk nummer hebben.
 
Aha, je geeft meteen antwoord op de vraag die ik al een tijdje in m'n hoofd heb.
Rij af en toe tijdens werktijd langs dat foodcenter.
Hoeft er dus niet naar binnen te gaan...
 
Niet verkeerd zulke ribben  :) Lijkt me erg lekker!
 
Blacklegend zei:
Aha, je geeft meteen antwoord op de vraag die ik al een tijdje in m'n hoofd heb.
Rij af en toe tijdens werktijd langs dat foodcenter.
Hoeft er dus niet naar binnen te gaan...

Je kan het proberen, gewoon een afspraak maken en zeggen dat je bezig bent met het starten van een eigen bedrijf en dat je overweegt hun als leverancier te nemen. Zo heb ik het ook gedaan. ik haal er al anderhalf jaar al mijn vlees zonder kvk nummer en het is de moeite waard voor €5,- de kilo.....
 
Zijn dat geen "krabbetjes"  ? ? ? ?  die je ook wel in de snert tegenkomt ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan