BasBQ
Beef en Steak

Ribbeling

FjossePjotr

Tondelzoeker
Berichten
8
Na enkele pogingen om Iberico Rib Fingers te maken merkte ik dat er nog ruimte voor verbetering was... Ze bleven een beetje 'chewy' en naar mijn idee mocht dit niet de bedoeling zijn.

Op vakantie zag ik op Ralphs BBQ Tube de Ribbelingen voorbij komen! Iberico Rib Fingers op 130 graden gegaard (45 minuten) en hierna nog kort op een grillplaat. Als laatste nog door een heerlijk bierbeslag en 3 minuten frituren op 180 graden.

Alles met een heerlijk gefrituurd korstje kan je me voor wakker maken, dus mijn keuze was gemaakt voor het volgende gerecht! De grillplaat is de koekenpan geworden, maar dit deed naar mijn idee niets af aan de smaak.

De ribbelingen waren overheerlijk en het vlees perfect qua bite! Zelfs zonder frituur waren ze al overheerlijk, dus voor de volgende keer weet ik hoe ik mijn Iberico Rib Fingers ga maken ;)

IMG-20220812-WA0026.jpeg


IMG-20220812-WA0030.jpeg


IMG-20220812-WA0037.jpeg


IMG-20220812-WA0039.jpeg


IMG_20220812_184218.jpg
 
Gefrituurd er na zien ze er ook lekker uit
Is het niet ten koste van de smaak gegaan?
 
Gefrituurd er na zien ze er ook lekker uit
Is het niet ten koste van de smaak gegaan?
Naar mij idee zat er geen verschil in de smaak + structuur voor en na het frituren. Ze waren nog heerlijk sappig en stevig! Ze hoeven maar kort in de frituur, dus ik denk dat dit een beschermlaagje vormt.
 
Leuk idee en lijkt goed te werken want zien er goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan