BasBQ
Beef en Steak

Rib Eye op de nieuwe sear grate

 
 

Bookie

Kooltjesharker
Berichten
188
Na de lekkere ribbetjes nog een stukje vlees op de Q gezet.

Vandaag een Rib Eye op de nieuwe sear grate van Weber. Zo is deze ook al eens getest voor het kleine verjaardagsfeest van morgen.
Kleine nota aan mezelf -> de kolen stonden te laag omdat ik eerst een low en slow sessie heb gehouden voor de ribben. Hierdoor was de sear grate nog niet heet genoeg voor een perfecte sear. Het vlees was alleszins lekker met onze vast rub die we gebruiken voor bvb. Tomahawks.

Ik had vandaag eens zin in blue, voor de vrouw is dit net wat te rood. 'Haar' helft dan nog even op de Q voor saignant.

IMG_0177.jpg


IMG_0158.jpg

IMG_0159.jpg





IMG_0161.jpg
 
Bedankt! Mijn ochtend begint goed zo 🤤
 
Mooi gegaard. De seargrate past ook goed boven je weberstarter dan wordt hij pas echt bloed heet 😉
 
Garing ziet er netjes uit.
Ik ken het probleem met de lage temp na een L&S.
Heb je de ribeye reverse sear gemaakt?

Tip. Leg je seargrate bij reverse sear al in het begin van de sessie in het rooster. Kan die lekker mee opwarmen.
Maak ondertussen een extra starter met houtskool heet en doe die voor het searen toevoegen
Je kan dit rooster ook omdraaien voor smalle grill marks. Ligt dan wel niet vlak met het rooster, maar is geen probleem.
 
Zou ik wel lusten als ontbijt ;)
 
Jahoor lekker smikkelen toch!
Ziet er lekker uit!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Mooi gegaard. De seargrate past ook goed boven je weberstarter dan wordt hij pas echt bloed heet
Dat is een mooie tip, Frits.
Leg je dan ook het vlees op de seargrate die nog op de starter ligt?
 
Ja, het slow gedeelte in de bbq en de seargrate gewoon op de starter laten liggen en daar het vlees op grillen.
 
Heerlijk stuk vlees 😋 love it
 
zo hee
schuif maar door
ziet er prima uit
 
Garing ziet er netjes uit.
Ik ken het probleem met de lage temp na een L&S.
Heb je de ribeye reverse sear gemaakt?

Tip. Leg je seargrate bij reverse sear al in het begin van de sessie in het rooster. Kan die lekker mee opwarmen.
Maak ondertussen een extra starter met houtskool heet en doe die voor het searen toevoegen
Je kan dit rooster ook omdraaien voor smalle grill marks. Ligt dan wel niet vlak met het rooster, maar is geen probleem.
Bedankt voor de tips! Was inderdaad reverse sear om het rooster wat opwarmtijd te geven.
 
Mooi cuisson. En dat grillstrepen zetten is nog een kunst apart. Zal er iig niet minder om gesmaakt hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan