BasBQ
Beef en Steak

Rendang op de bbq

Allereerst het rundvlees even aangrillen.

Daarna een uurtje indirekt met wat rooksnippers.

Na een uurtje ziet het er zo uit.

De stoofsaus even klaarmaken. Ik heb voor het gemak gewoon 2 pakjes gekocht.

Daarna in de schaal op de bbq tot etenstijd. was ongeveer 4 uur.
Verbaas me nog altijd hoe weinig mijn bbq nodig heeft om op temperatuur te blijven.



Na 4uur de saus iets ingedikt met bloem.




Het heeft mij prima gesmaakt. Voordeel van op de bbq maken, er is een duidelijke rook/grillsmaak aanwezig ondanks de toevoeging van de kruiden en de saus.
 
lekker Bert, mooie foto's
 
Wat een mooi verslag!! Het zal op zeker heerlijk gesmaakt hebben!! (stiekem jaloers op je Primo!!)
 
Ik ben niet helemaal van het Indonesische eten (....zei ik dat echt hardop ;) ), maar het ziet er wel top uit. Denk dat ik mijn vrouw en ouders hier een groot plezier mee zal doen, mits ik geen boemboe uit een zakje gebruik :)
 
Mooi bert, ziet er lekker uit.

DanBras zei:
Ik ben niet helemaal van het Indonesische eten (....zei ik dat echt hardop ;) ), maar het ziet er wel top uit. Denk dat ik mijn vrouw en ouders hier een groot plezier mee zal doen, mits ik geen boemboe uit een zakje gebruik :)
Hoor ik hier een receptje aankomen ;)
 
Haha.....zal ik dan toch echt eerst het recept iemand moeten ontfutselen :)
 
Wat ziet dat er heerlijk uit Bert, helaas heb ik het zelfs niet geroken.....
 
ReneR zei:
Wat ziet dat er heerlijk uit Bert, helaas heb ik het zelfs niet geroken.....
Dat heb je met kuipjes, die ruiken niet ;)
 
Rendang heerlijk, maak deze ook vaak. Ook wel geprobeerd om zelf de boemboe te maken maar die van Conimex is erg lekker. Maar nog nooit op deze manier.
 
Heerlijk! Wat voor rundvlees heb je gebruikt Bert? Riblappen?
 
noskos zei:
Heerlijk! Wat voor rundvlees heb je gebruikt Bert? Riblappen?

Ja, en dan meer de appel van de rib, het verlengde van de rib-eye.
 
Ziet er heerlijk uit Bert!
Leuk om bij een gerecht als dit ook de BBQ bij te betrekken. Dat ga ik binnenzeerkort ook maar eens proberen!

Voor een wat authentiekere smaak dan de toch wat verwesterde Conimex kan ik je deze pasta aanbevelen: http://www.munikseasonings.com/products/indonesian/rendang/
Niet bij alle toko's te koop, maar zeer de moeite van het zoeken waard!
 
Bert, selamat makan!  :)
 
Zo, dat is geen half werk Bert, mooie foto's ook!
 
Adoe lekkerrrr, selamat makan
 
Ik maak dit altijd maar niet op de q maar heel lekker en misschien ook op de q te maken?

20131010_200415_zps08d20628.jpg


Ik hoop dat het te lezen is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan