BasBQ
Beef en Steak

Recept voor kip zonder vel

Loet

Tondelzoeker
Berichten
10
Hallo allemaal,

Ik heb van de poelier helaas twee kippen zonder vel meegekregen (terwijl ik mèt vel besteld had). Ik kwam daar pas thuis achter en die poelier is een behoorlijk eindje rijden dus ik heb ze in de vriezer gegooid. Maar nu zit ik dus met twee kippen zonder vel waarvan ik niet goed weet hoe ik die het beste klaar kan maken zonder dat ze droog worden. Dus als je een gouden recept voor kip zonder vel hebt, graag!

Alvast bedankt!

Gr.
Loet
 
Ik vraag me haast af of dit niet een 1 april grap is. Ik ben poelier geweest, maar hele kippen zijn toch echt standaard met vel 😂😂. Wellicht heeft hij je verkeerd begrepen en het vel er af gehaald...

Maar goed daar heb je niets aan.
Je zou kunnen overwegen om gewoon enkel knipvellen te kopen en deze er overheen te binden. De lokale slager of misschien groothandel kan je hier wellicht mee helpen (bij Hanos Antwerpen verkochten we dit standaard).

Of... en ik zeg dit niet snel... Spek gebruiken om te voorkomen dat het uitdroogt..
 
Of... en ik zeg dit niet snel... Spek gebruiken om te voorkomen dat het uitdroogt..
Dat zou ik ook doen in dit geval...... rub maken zonder zout en plakjes ontbijtspek over de filets leggen :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: Loet
Ayam Rendang van maken
 
  • Leuk
Waarderingen: Loet
Lekker pekelen in een zoute pekel, super mals vlees en geen taai velletje! Win - win.
 
Ik vraag me haast af of dit niet een 1 april grap is. Ik ben poelier geweest, maar hele kippen zijn toch echt standaard met vel 😂😂. Wellicht heeft hij je verkeerd begrepen en het vel er af gehaald...

Maar goed daar heb je niets aan.
Je zou kunnen overwegen om gewoon enkel knipvellen te kopen en deze er overheen te binden. De lokale slager of misschien groothandel kan je hier wellicht mee helpen (bij Hanos Antwerpen verkochten we dit standaard).

Of... en ik zeg dit niet snel... Spek gebruiken om te voorkomen dat het uitdroogt..
Je kunt ze bij die poelier bestellen zonder vel. Ik heb per mail besteld dus ik heb het nog even nagekeken maar ik heb echt mèt vel besteld! Met spek zou ik wel eens kunnen proberen. Dank voor de tip!
 
Terug
Bovenaan Onderaan