BasBQ
Beef en Steak

Quarantaine cake

 
 
 

(Koen)

Kooltjesharker
Berichten
207
We zitten in quarantaine :cry:
De vrouw des huize is positief. Dus wat ga je doen als je opgesloten zit, lekker koken om de zinnen te verzetten. En deze stond al heel lang op het lijstje.

De Kippendijencake. Na alle lekkere foto's nu toch maar eens zelf iets fabriceren.

Eerst maar eens wat spek op de bodem en vast wat rub erop.

20210131_114818.jpg

Dan een laagje kippendij, weer wat rub en een lading Champignons
20210131_115327.jpg

We hadden nog spinazie liggen dus dat ook maar er tussen
20210131_115603.jpg

Dan afsluiten met nog wat kippendij en alles met spek dichtvouwen. En dan hup naar buiten de rook in.
20210131_125533.jpg

Na een uurtje of 5 op 120-130 graden zat ie op de 74 graden. En wat een heerlijke geur
20210131_163227.jpg

De laagjes zijn goed gelukt. Nog even wat stamp erbij maken en er kunnen weer smullen
20210131_171806.jpg


Wat een heerlijk maaltje. Persoonlijk vond ik hem wat zout maar dat ligt waarschijnlijk aan het spek. Het zout in de rub werkt dan nog eens dubbelop. Maar zeker voor herhaling vatbaar.
 
Ziet er goed uit! Leuk om het zelf een keer te proberen, dat vind toch iedereen lekker.
 
wat een leuk idee ! ziet er goed uit. Zou je ook wat anders kunnen gebruiken ipv het spek om het minder zout te maken ?
 
Ziet er goed uit. Staat hier ook nog steeds op het lijstje, de kipdijfilet ligt al in de vriezer.
 
das een hele mooie geworden. lekker hoor
en inderdaad, als je gezouten spek/bacon gebruikt kan je vaak al het andere zout achterwege laten.
insmeren met een zoete bbq saus geeft ook een beetje tegengas
 
Balen van die positieve test, beterschap voor je vrouw in ieder geval.
En wat ziet dat er lekker uit, die komt hoog op mijn lijstje om te maken!
 
Beterschap

Maar goed dat je alles in huis had, maakt het toch iets beter houdbaar thuis
 
Beterschap aan de vrouw des huizes en sterkte met de quarantaine.🙁
Het ziet er heerlijk uit!😁 Ik ga die zelf binnenkort ook maar eens maken want ik krijg er nu al honger van hahah.
 
Geen verkeerde manier om je zinnen eens te verzetten zo. Ziet er een geslaagd maaltje uit. Beterschap met je vrouw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan