BasBQ
Beef en Steak

Puten Brust

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Hoi bbq collega's.

Heerlijk, even een paar weekjes op vakantie. In ons geval Duitsland en Oostenrijk.
Tuurlijk, even er tussenuit, enz. enz. Maar toch knaagt er iets.....
Als je op vakantie gaat, moet je toch ook even je bbq-hobby anders gaan "aanvliegen".
Uiteraard maak je ook dan graag gebruik van je eigen spulletjes, want wat kan je op je vakantieadres verwachten.....

Dus in ons geval: allereerst gaat de Cobb in de auto met wat rookhout en ander klein spul.
Brandstof is altijd wel op locatie te verkrijgen en verder is het een beetje pionieren en improviseren.
Welke ingredienten (vlees, kruiden, etc) gaan we daar treffen? Eigenlijk is het best wel leuk. Nieuwe dingen!

We hebben meerdere keren de Cobb aangestoken, en de "puten brust run" daarvan ga ik hieronder delen.
In de lokale winkel was niet zo heel veel keuze, maar buiten de standaard "bbq" burgers/sateh, etc., was schweinfilet en puten brust leuk om te doen.
En niet te vergeten, een paar goeie verse worsten.

Er is voor gekozen om een relatief kleine puten brust van ca 1kg in de lengte 5 a 6 keer in te snijden.
Deze snedes ingesmeerd met pesto en gevuld met geraspte kaas, knoflook en in stukjes gesneden dadels.
Vervolgens het geheel lichtjes ingesmeerd met chilisaus en daarna bedekt met ontbijtspek. Ontbijtspek was niet zout, dus zelf nog een beetje gezouten.

Het hele pakketje is op de Cobb gegaan bij ca 130-150 graden (denk ik..) totdat de kerntemperatuurmeter de 72 graden aantikte.
Hieronder de foto's.

De ingredienten
qNuQNQd.jpg


Klaar voor op de Cobb
(helaas geen foto's van de bereiding want dan moet ik elke keer mijn handen wassen....)
tv0ps60.jpg


En daar gaan we!!!! Met een beetje beukenhouten snippers
DwhgeJw.jpg


Mooi pluimpje rook
KcXQRBj.jpg


Dit is dus de bbq-faciliteit die vanuit de vakantie locatie "ter beschikking" wordt gesteld.....  :-O
Blij dat ik mijn eigen Cobbje bij had  #-o
tNlJvzq.jpg


En daar zitten we dan (in de schaduw want ook daar warm) heerlijk met een biertje te genieten
De hond bewaakt de bbq  :D
PSHyq2w.jpg


Idyllisch  B-)
vkQsNU8.jpg


Had ik al gezegd dat het daar warm was?
Een heerlijke weizen zorgt voor verkoeling van het innerlijke  :>
PcgXuFf.jpg


En dan, bij 65 graden kern (en ook nog bij 70 graden) de bbq saus gesmeerd.
rYr4umk.jpg


Nadat de puten brust klaar was, het geheel in ons appartement opgediend, samen met een salade van courgette, paprika en een geroosterd broodje met kruidenboter erbij.
Uiteraard een heerlijk fris Alpen-wijntje erbij  :)
ukSC2TZ.jpg


j0vgl2L.jpg



Het was heerlijk. De combi van spek en dadels doen het goed.

Wat erg grappig was, dat men vanaf diverse balkons kwam kijken wat wij aan het doen waren.
"Is dat een bbq?" en "Kijk Frank, dat vindt ik eigenlijk veel leuker en lekkerder dan die hamburgers en worstjes die wij altijd hebben" waren enkele opmerkingen die we gehoord hebben.
De lat voor de overige mannen in het appartementencomplex was in ieder geval wel wat hoger komen te liggen dan de "hamburgers en worstjes"  :D  B-)

En oh ja, puten brust is kalkoen borst.

Dank voor het kijken en nog een prettige vakantie allemaal.

Rick
 
Mooie uitzichten daar. Skigebied zo te zien. Wel lullig dat je die andere mannen nu aan het werk hebt gezet, zijn toch ook op vakantie  :p
 
Yummie, mooi bordje Rick.
 
KamadoNovice zei:
Mooie uitzichten daar. Skigebied zo te zien. Wel lullig dat je die andere mannen nu aan het werk hebt gezet, zijn toch ook op vakantie  :p
Flachau, Oostenrijk.

Ach, een beetje man houdt toch ook van een uitdaging op zijn tijd? En als het dan ook nog eens een lekker stukkie eten oplevert...
 
Ziet er fantastisch uit, fijne vakantie nog.
 
Fijne beelden Rick, leuk apparaatje zo'n Cobb!
 
ziet er smakelijk uit.
Kalkoen heb ik nog nooit op de bbq gehad. Toch maar maar eens gaan doen.
 
Wat een mooie combinatie, vakantie, schitterend uitzicht, mooi weer, biertje erbij en dan zo'n lekker hap.
Ben niet snel jaloers maar................ als ik dit zie. 8->
Fijne vakantie. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan